annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tweede herinnering

Topic gestart op: 09-10-19 14h39

Antwoorden: 23 antwoorden

Cvm
Gewaardeerd verkenner

Tweede herinnering

Beste allen,

Ik heb een vraag omtrent de herinneringen die men stuurt als je factuur te laat betaalt.

Op 11/9 kreeg ik mijn factuur per mail, dewelke jammer genoeg uit mijn gedachten gegaan is.

Vandaag 9/10 krijg ik een herinnering (tevens per mail) waarop staat dat dit de 2de herinnering is.

Gekeken in spam en reclame, en ik kan geen eerste herinnering terugvinden.

Daarom belde ik naar 5000, die mevrouw deelde me mee dat de factuur gezien wordt als 1ste herinnering!

Dit lijkt mij een beetje vreemd, maar klopt dit?

Ik was inderdaad te laat met betalen, maar vroeger werd per post eerst een factuur, dan een herinnering en daarna pas een aanmaning gestuurd én nu dit per mail gebeurd zou de factuur al gezien worden als herinnering?!

En dit met een kostprijs van 10 euro extra.

Wat zijn jullie bevindingen hierin?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg

Labels (1)
23 ANTWOORDEN 23
Cvm
Gewaardeerd verkenner

Degene van de klantendienst zei expliciet dat de factuur gezien wordt als herinnering.

De reden dat ik overstapte naar facturen per mail, was omdat ik de papieren facturen niet altijd ontving via de post.

Toen ik vermelde dat ik de factuur betaalde van zodra ik deze herinnering ontving, reageerde ze: 'U hebt dan nog altijd te laat betaald'. Alles behalve klantvriendelijk, en zoals u reeds aangaf kan iedereen eens iets vergeten.

Ik zal mijn factuur van volgende maand in de gaten houden, en hoop dat de extra kosten niet aangerekend zullen worden.

patrick2
Wijze
Wijze

@Cvm  ik wil u niet direct kwaad maken maar die 10 euro zullen ze aanrekenen. Daarbij de klantendienst van Orange kan nog heel wat leren van klantvriendelijkheid en hulpvaardigheid aan de lijn. Zelf heb ik ook op de klantendienst gewerkt maar niet voor Orange en de vergelijking die ik maak man man man. Er kan veel verbeterd worden hoor en als ze echt klantvriendelijk zijn , zo als ik het deed , was gewoon eenmalig die kosten kwijtschelden. Wat ik wel als tip wil meegeven is kijk regelmatig op de Orange app niet alleen makkelijk voor de facturen maar ook voor belminuten en data gebruik. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cvm
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Mij stoort het vooral dat ze de factuur aanzien als herinnering, daar kan ik echt niet bij. Zo kunnen ze natuurlijk makkelijk aan extra geld geraken.

Terwijl bij veranderen van tariefplan mij duidelijk gemaakt werd, dat je eigenlijk voor de volgende maand betaalt.

Mocht het nu zijn dat ik steeds laattijdig betaal, zou ik er meer begrip voor kunnen opbrengen.

Ik zal zeker de app meer gebruiken, maar helaas werkt deze niet steeds.

patrick2
Wijze
Wijze

@Cvm  ja ik begrijp uw frustratie erachter . Normaal is het ook dat men een factuur stuurd en als men die over het hoofd heeft gezien dan zou er een brief of mail moeten komen met 1STE herrinnering en niet direct 2DE erbij staan. Dit is zeker niet klantvriendelijk maar eerder schrik makend omdat men dan ook denk dat men op den duur geen diensten meer heeft dus wordt geblokkeerd voor men betaald heeft. 

De app ja gebruik die meer , niks moet alles mag , en soms ligt die uit dat is een gekend probleem blijkbaar . Niet alles staat even goed op punt bij Orange daar ben ik al wel achter maar die tijd zal wel komen. Bij Orange is het vooral een kwestie van veel geduld te hebben. Hopelijk heeft u de openstaande factuur kunnen betalen zodat alles als nog correct verloopt en ik zou ook eventueel een ' klacht ' sturen dat u het er niet mee eens bent op deze manier. Zou ook zeker eens uw email adres laten controleren bij hun want een streepje of punt vergeten of verkeerde letter gebruiken is snel gebeurd. En het is ook niet uw verantwoording als ze naar een verkeerd email adres of post adres sturen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen