annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tweede herinnering

Topic gestart op: 09-10-19 14h39

Antwoorden: 23 antwoorden

Cvm
Gewaardeerd verkenner

Tweede herinnering

Beste allen,

Ik heb een vraag omtrent de herinneringen die men stuurt als je factuur te laat betaalt.

Op 11/9 kreeg ik mijn factuur per mail, dewelke jammer genoeg uit mijn gedachten gegaan is.

Vandaag 9/10 krijg ik een herinnering (tevens per mail) waarop staat dat dit de 2de herinnering is.

Gekeken in spam en reclame, en ik kan geen eerste herinnering terugvinden.

Daarom belde ik naar 5000, die mevrouw deelde me mee dat de factuur gezien wordt als 1ste herinnering!

Dit lijkt mij een beetje vreemd, maar klopt dit?

Ik was inderdaad te laat met betalen, maar vroeger werd per post eerst een factuur, dan een herinnering en daarna pas een aanmaning gestuurd én nu dit per mail gebeurd zou de factuur al gezien worden als herinnering?!

En dit met een kostprijs van 10 euro extra.

Wat zijn jullie bevindingen hierin?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg

Labels (1)
23 ANTWOORDEN 23
patrick2
Wijze
Wijze

@Cvm  ik wil u er op attent maken dat een opgenomen gesprek altijd terug opgevraagd mag worden. Gesprekken dienen voor trainings doeleinden maar ook als er een belofte gemaakt wordt of eventueel een dreiging of die dingen . Dus als u de naam weet van die persoon waar u mee gesproken heeft dan mag u vragen of ze dit gesprek terug op vragen en met die persoon bespreken. 

U kan ook eventueel via facebook of twitter sturen dan heeft u ook bewijs. Email is er blijkbaar niet meer en dat vindt ik ook minder klantvriendelijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Even off topic, maar telkens als ze spreken van contact via Facebook, bedoelen ze dan niet eigenlijk Mesenger? Ik kan dat niet zelf testen want ik heb (en wil) geen FB. Maar wel Messenger. Velen weten het niet, maar dat is een losstaand product ... Op de foon maar ook op de PC. 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  dat is gewoon inderdaad via mesenger. Je hebt geen account nodig voor hun op die manier te contacteren.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Nelleke
Ervaren verkenner

Ik werk ook met domiciliering omdat ik snel iets durf vergeten. 

Maar eerlijk gezegd, ik ken ondertussen 3 mensen (collega's en buurvrouw) die bij proximus zijn. Ze hebben 1 keer een factuur vergeten te betalen, geen herinnering of niets, en ineens alles afgesloten. Dus dan is Orange nog wel redelijker in hun handelingen. Alleen die 10€ is absoluut niet correct. 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Nelleke 

Neen, inderdaad, dat is een scheve streek om het verbod op de betalende eerste herinnering te omzeilen op een heel slinkse manier.

En dat kan niet door de beugel.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen