annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tweede herinnering

Topic gestart op: 09-10-19 14h39

Antwoorden: 23 antwoorden

Cvm
Gewaardeerd verkenner

Tweede herinnering

Beste allen,

Ik heb een vraag omtrent de herinneringen die men stuurt als je factuur te laat betaalt.

Op 11/9 kreeg ik mijn factuur per mail, dewelke jammer genoeg uit mijn gedachten gegaan is.

Vandaag 9/10 krijg ik een herinnering (tevens per mail) waarop staat dat dit de 2de herinnering is.

Gekeken in spam en reclame, en ik kan geen eerste herinnering terugvinden.

Daarom belde ik naar 5000, die mevrouw deelde me mee dat de factuur gezien wordt als 1ste herinnering!

Dit lijkt mij een beetje vreemd, maar klopt dit?

Ik was inderdaad te laat met betalen, maar vroeger werd per post eerst een factuur, dan een herinnering en daarna pas een aanmaning gestuurd én nu dit per mail gebeurd zou de factuur al gezien worden als herinnering?!

En dit met een kostprijs van 10 euro extra.

Wat zijn jullie bevindingen hierin?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg

Labels (1)
23 ANTWOORDEN 23
JohanD
Gewaardeerd verkenner


@Cvm 

Dit is de reinste flauwekul en geen kieken- geen paarden- geen honden- maar PURE BULLSH*T van de puurste en hoogste kwaliteit!

Een factuur is NOOIT een 1° herinnering!!

Anders ligt heel ons economisch stelsel gewoon aan diggelen!

Als er op het document FACTUUR staat dan is het tout court een FACTUUR.

Mijn oplossing (als accountant met +30j ervaring) is simpel:

gewoon die € 10,- NIET betalen en na ontvangst meteen hen SCHRIFTELIJK verwittigen (eventueel via de klantenzone via het Contactformulier) dat je die € 10,- betwist als zijnde "niet verschuldigd wegens de wetgeving geldend vanaf 01/07/2018 voor de telecomoperatoren".

Zo gooi je de bal terug in hun kamp en moeten zij reageren = enige juiste reactie volgens de wetgeving = die kosten kwijtschelden.

Meer moet je (voorlopig) niet doen!

WEL het niet betwist gedeelte op je volgende factuur ONMIDDELLIJK betalen, liefst nog op de dag dat je die volgende factuur ontvangt.

Cvm
Gewaardeerd verkenner

Allen,

Ik heb vandaag mijn factuur ontvangen ZONDER extra kosten, en direct betaald (nog voor hun factuur gemail werd).

Misschien zullen ze van bovenaf nog eens naar mijn telefoongesprek geluisterd hebben, want op de mail met 2de herinnering  (mijn eerste herinnering) werden 10 euro kosten vermeld. En indien binnen de volgende 3 werkdagen nog niet betaald nogmaals 10 euro kosten.

Kortom, in mijn geval liep dit goed af.

En in de toekomst zal ik hen raadplegen via twitter, om voor mezelf een bewijs te hebben wat hun reactie is.

Want op mail reageren ze jammer genoeg niet meer.

JohanD
Gewaardeerd verkenner

@Cvm 

Aha fijn dat het inderdaad zo goed is afgelopen!

Maaaaaaar.... hou wel ook je volgende factuur in de gaten!

Ik wil je nu niet bang maken Gefrustreerde smiley maar ik weet dat ze bij Smiley Onverschilligrange met 2 facturatie-rondes werken.

Het zou kunnen dat de factuur die je nu ontving net bij die ene ronde zat waar het nog niet was doorgesijpeld dat jij (echt voor 1**bleep**% totaal verkeerd dus) € 10,- moet bijbetalen.

Gaan ze dan wel opvangen bij hun volgende ronde en dan natuurlijk... tomatensoep ZONDER ballekes maar MET €'tjes in de plaats...

Ook dan weer hetzelfde doen en gewoon NIET betalen en hen meteen SCHRIFTELIJK laten weten dat je die kosten formeel betwist op basis van wat ik al meldde in mijn vorige post.

 "kosten niet verschuldigd wegens de wetgeving geldend vanaf 01/07/2018 voor de telecomoperatoren"

In ieder geval hoop ik voor je dat het nu inderdaad in orde is EN blijft!

Hou ons hier in ieder geval op de hoogte als je wilt.

Groetjes en prettig week-end

Cdt24801
Wijze
Wijze

@JohanD 

Wel tof van u dat jij de juiste referentie hebt aangeleverd voor het verweer van @Cvm en andere eventuele toekomstige "slachtoffers". Man Knipoog

Het helpt altijd wel om een gefundeerd en onderbouwd antwoord te kunnen geven.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen