annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vlaamse TV zenders geschrapt in Brussel 1060

Topic gestart op: 08-08-20 08h48

Antwoorden: 6 antwoorden

Zenpat
Aspirant verkenner

Vlaamse TV zenders geschrapt in Brussel 1060

Hallo

 

al nu bijna een maand lang zijn er problemen om een aantal populaire vlaamse TV zenders in Brussel te bekijken ( zenders zoals Eén, Q2, Canvas, Vier, Eleven...) Eerst was er zogezegd sprake van een storing die voor 15/7 zou worden opgelost, daarna bij de klantendienst niet meer dan we geven het opnieuw door.

Nu gisteren heeft Orange beslist om deze vlaamse TV zenders gewoon weg uit het pakket te schrappen, er kwam zonder voorafgaande verwittiging een melding van deze beslissing op de TV.

Als Vlaming In Brussel een zeer betreurenswaardige en onaanvaardbare beslissing. Wie heeft dezelfde problemen gehad en wat waren de reacties van de Orange klantendienst?

Labels (1)
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@Zenpat  het lijkt mij niet dat deze zomaar in eens uit het pakket verdwijnen. De zenders waar je over spreekt zijn standaard zenders. Je kan beste eens de klantendienst bellen en daar eens vragen. 

Heb je ook al eens geprobeerd je decoder met de knop aan de achterkant te herstarten ? Eventueel ook eens te laten zoeken opnieuw naar zenders ? Dat kan misschien ook je probleem oplossen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Zenpat
Aspirant verkenner

@patrick2 Dat heb ik allemaal gedaan, al ondertussen sinds die maand 3 keer de klantendienst gecontacteerd, de modem en de decoder verschillende keren herstart. ook op de TV handmatig de zenders opgezocht en ja... gisteren het officieel bericht van Orange gekregen dat deze " standaardzenders geschrapt werden..." dus ja ik heb  alles geprobeerd om het op te lossen.

Als ik ten andere de betrouwbaarheid van Orange vergelijk met die van Telenet die ik had in Vlaanderen, dan kan en moet ik vast stellen dat Telenet veel degelijker en betrouwbaarder is.

Op 3 jaar tijd hebben we van Orange al 2 modems vervangen gezien( fout in de modem software), de decoder hapert ook minstens 1 keer elke maand waarbij je het zaakje dus maar weer voor de zoveelste keer moet heropstarten...

Maar ja in St Gilles nog geen Telenet te krijgen, en daar ben ik gezien de talloze problemen die we hebben met Orange, niet enkel met TV maar ook met het zo vaak uitvallen van internet dan ben ik in blijde verwachting op de komst van Telenet...

Gregory
Wijze
Wijze


@Zenpat  schreef:

@patrick2 Dat heb ik allemaal gedaan, al ondertussen sinds die maand 3 keer de klantendienst gecontacteerd, de modem en de decoder verschillende keren herstart. ook op de TV handmatig de zenders opgezocht en ja... gisteren het officieel bericht van Orange gekregen dat deze " standaardzenders geschrapt werden..." dus ja ik heb  alles geprobeerd om het op te lossen.

Als ik ten andere de betrouwbaarheid van Orange vergelijk met die van Telenet die ik had in Vlaanderen, dan kan en moet ik vast stellen dat Telenet veel degelijker en betrouwbaarder is.

Op 3 jaar tijd hebben we van Orange al 2 modems vervangen gezien( fout in de modem software), de decoder hapert ook minstens 1 keer elke maand waarbij je het zaakje dus maar weer voor de zoveelste keer moet heropstarten...

Maar ja in St Gilles nog geen Telenet te krijgen, en daar ben ik gezien de talloze problemen die we hebben met Orange, niet enkel met TV maar ook met het zo vaak uitvallen van internet dan ben ik in blijde verwachting op de komst van Telenet...


@Zenpat Weet niet of Telenet in 1060 zal beschikbaar worden.  De kabel daar is van VOO

Je kunt zien of je aansluitbaar bent hier https://newabonnement.voo.be/nl/eligibility

Hier vind je de zenders https://www.voo.be/uploads/fr/voo_tv-numerotation.pdf

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Zenpat jammer te lezen dat het fout loopt op dit moment en ook raar dat juist deze basis zenders ook in eens zo maar verdwijnen en geschrapt worden. Vergeet ook niet dat dit een beslissing kan zijn van Telenet want de kabel is nog altijd van Telenet zelf. Een basis kan je schrappen ja maar waarom is dan de vraag. 

Je kijkt uit naar Telenet dus ik bespeur eruit dat je een overstap zou overwegen. Weet dat Telenet ook niet geheel onschuldig is hoor die hebben ook problemen genoeg. Het lijkt allemaal stabieler en beter en je betaald er een meer prijs voor en meer dan bij Orange. Niks is minder waar dat het een stabieler netwerk is en dat ze beter zijn. Ik heb nog Telenet voor internet en tv de rest is bij Orange maar ik ben zeker niet meer tevreden bij Telenet. En dan heb ik alleen maar over de nieuwe tv box die ik heb. Bij elke update ervan loopt er iets verkeerd en de oplossing duurt lang tot een volgende update , de website om tv te kijken ,telenettv.be , loopt ook elke keer verkeerd. Bepaalde modem types die op dit moment niet correct werken waardoor er weer updates moeten komen. Yelo tv , als je de oude decoder gebruikt , loopt ook niet goed door updates , bepaalde dingen die toegevoegd zijn aan de digidecoder lopen niet goed.

Het is niet om je tegen te houden en Telenet zwart te maken integendeel maar wil gewoon aangeven dat daar het gras niet groener is. Bij elke provider is er wel iets wat fout gaat maar mensen moeten dat blijven melden aan de provider anders lost het zich niet op. En ik spreek uitervaring.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen