annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Whatsapp met groep in Zuid-Afrika

Topic gestart op: 12-10-19 00h05

Antwoorden: 18 antwoorden

Alexmagda
Ervaren verkenner

Whatsapp met groep in Zuid-Afrika

OPGELOST

Ik zou me willen aansluiten met een Whatsappgroep in Zuid-Afrika die op regelmatige basis (een 30 tot 50 keer per dag) meldingen uitstuurt. Gezien deze roaming buiten EU valt vraag ik me af of er hier koten zullen worden aangerekend.Alvast bedankt.

 

Labels (1)
0 pluimen
6 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Alexmagda 

Whatsapp is geen telefoonverbinding maar een dataverbinding.

Whatsapp werkt dus over het internet. Voor datagebruik over internet maakt het niet uit waar uw communicatiepartner is op de wereldbol, zolang je zelf maar in de EU zone bent en blijft. Dat je nu surft naar een website in de USA of je babbelt via WhatsApp met een Chinees in Thailand, maakt allemaal niks uit: de verbruikte MB worden aangerekend op uw tegoed.

Je zal dus gewoon uw internetverbruik in data (in MB of GB, al naargelang hoe ijverig je bent) aangerekend krijgen en geen cent meer.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Alexmagda  whatssapp is een gratis dienst die over de gehele wereld gratis gebruikt kan worden. Dus als u berichten ontvangt zijn deze gratis ook als u foto's stuurd of ontvangt. U bent thuis met uw wifi verbonden dus er gaat ook geen data van uw bundel af. Moest buitenhuis zijn en u stuurd bericht of een foto gaat het wel wat gebruiken maar ook niet veel. U kan zelfs met whatssapp gratis bellen naar die persoon of personen. Mijn buurman heeft dit ook altijd zo naar afrika gedaan met zijn vriendin.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Alexmagda 

Ervan uitgaande dat een WhatsApp berichtje hooguit enkele KB groot is zul je ruimschoots toekomen met uw 250 MB.

Je spreekt van max 60 berichtjes per dag maal 21 dagen = 1260, dus pakweg  1300 berichtjes. Dan heb je een kleine 200 KB per berichtje ter beschikking.. En je hebt slechts enkele KB nodig ....

Geen paniek dus en vertrek met een gerust hart.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Alexmagda  schreef:

Bedankt en nu ben ik zeker!!!😁


Da's graag gedaan hé, en als je echt gerust wil slapen: kijk na enkele dagen uw verbruik eens na. Dan weet je met wat je begonnen bent en ook hoeveel berichtjes er al gepasseerd zijn en dan kun je de berekening snel maken met reële cijfers. Om dan vast te stellen dat je u geen zorgen hoeft te maken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Buurman
Gewaardeerd verkenner

Dat is waar!

Je hebt uw kost van uw data! Maar dat heb je hier in Belgie ook. Tenzij je uw app zo instelt dat die enkel via WIFI werkt. Maar dan kost het u aan andere data.

Happy Newyear BTW

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
NelsonM
Orange-werknemer

Ik zou me willen aansluiten met een Whatsappgroep in Zuid-Afrika die op regelmatige basis (een 30 tot 50 keer per dag) meldingen uitstuurt. Gezien deze roaming buiten EU valt vraag ik me af of er hier koten zullen worden aangerekend.Alvast bedankt.

 

Hallo @Alexmagda,
Aarzel zeker niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^

Groetjes,
Nelson 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
NelsonM
Orange-werknemer

Ik zou me willen aansluiten met een Whatsappgroep in Zuid-Afrika die op regelmatige basis (een 30 tot 50 keer per dag) meldingen uitstuurt. Gezien deze roaming buiten EU valt vraag ik me af of er hier koten zullen worden aangerekend.Alvast bedankt.

 

Hallo @Alexmagda,
Aarzel zeker niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^

Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
K_S
Veteraan verkenner

Whatsapp heeft met internet en wifi te maken en heeft normaal niets met je beltijd te maken. Jij zit inbu landxen gebruikt enkelbu data.. je kan ook grztisbellenvzelfs met whatsapp zonder enige meerkost... dit gaat enkel van u aantal  gb af van uw verbruik... groetjes

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@K_S  schreef:

Whatsapp heeft met internet en wifi te maken en heeft normaal niets met je beltijd te maken. Jij zit inbu landxen gebruikt enkelbu data.. je kan ook grztisbellenvzelfs met whatsapp zonder enige meerkost... dit gaat enkel van u aantal  gb af van uw verbruik... groetjes


Dit is wat ik heel de tijd al uitleg met dien verstande dat NIETS gratis is: de WhatsApp berichten (geluid, beeld of film, maakt niet uit) zijn NIET gratis, je betaalt ervoor met verbruik aan data uit uw bundel. Voor enkel tekstberichten inderdaad zeer miniem maar dus niet niks ... Tenzij jij niet betaalt voor uw maandelijkse bundel data, dan klopt het wel.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Alexmagda
Ervaren verkenner

Nog even ter aanvulling. Tip gekregen om in plaats van reisbundel (van 30€) aan te kopen eerder vragen aan Orange om het Arend abonnement te verhogen naar Premium en bij terugkeer terug te zetten naar Arend.

Kostprijs is 20€ en meer data en beltijd.

Lijkt me een goede aanbeveling.

Groetjes;

Leden met de meeste pluimen