annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoe vraag ik uitbreiding van het Orange netwerk aan?

Topic gestart op: 26-07-19 16h48

Antwoorden: 24 antwoorden

emp62
Gewaardeerd verkenner

hoe vraag ik uitbreiding van het Orange netwerk aan?

ik heb een prepaid kaart gekocht van ORANGE om te testen hoe de 4G ontvangst is op mijn locatie. Want mijn eigelijke doel is internet via het Flybox abonnement. Nu heb ik helaas geen 4G dekking bij mij thuis. Ongeveer 1.5km naar het noorden staat een zendmast met ORANGE apparatuur. Als ik daarheen rijd werkt het prima 16 mbps Down en Up. Ongeveer 1km ten zuiden van mij staat ook een zendmast. Daar zijn spullen van BASE maar volgens mij niet van ORANGE. Want ik krijg daar helemaal geen signaal. BASE doet het prima. BASE doet het ook prima bij mij thuis.

Dus ik wil graag een aanvraag indienen zodat ORANGE hun apparatuur ook aanbrengt op die mast 1km ten zuiden van mijn huis. Hoe doe ik dat? Is het mogelijk een aanvraag in te dienen?

Het gaat om de mast aan de N633 4987 Stoumont:

Coördinaten: 5.73569O / 50.43987N
Lambert: X: 247098 / Y: 126341 m 

Aan de locatie Quarreux (hele straat) is geen 4G signaal van ORANGE helaas. 

Labels (2)
24 ANTWOORDEN 24
Cdt24801
Wijze
Wijze

@emp62 

Goed dat ge dat gevonden hebt. Voorkomen is beter dan genezen !!

Trouwens, ik vond het al bijzonder eigenaardig dat men een satellietconnectie kon hebben aan democratische prijzen ... Vraag maar eens aan de vakantiegangers die per abuis vanop een schip connectie gemaakt hebben via satteliet ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
emp62
Gewaardeerd verkenner

ja het is jammer. Ging er al van uit dat ik dat zou nemen.

Vind het wel vrij slecht dat ik niks van Orange heb gehoord. 3 werkdagen zeggen ze. Even een paar zendertjes erbij op een paar van die masten hier in de buurt en klaar is kees. Plaatsen AUB bij torens dichts bij:

50°26'57.8"N 5°44'21.9"E
50.449374, 5.739407

zou fijn zijn, bij voorbaat dank.

Ik ben veroordeeld tot slecht ADSL wat er bovendien uit gaat. Volgens EU regelgeving heb ik recht op goed internet: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/internet-access/index_nl.htm

Als ADSL eruit gegooid wordt hier dan heb ik helemaal niks. Ik ga denk ik maar alvast een schade advocaat inschakelen. Of ik moet hier een stralingsvrij kuuroord gaan beginnen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@emp62  het is jammer te lezen dat er nog altijd geen contct met u opgenomen is. Hopelijk gaat dit snel gebeuren voor u om het in orde te krijgen. Even terug komend op het feit dat u zegt ' paar zendertjes erbij en klaar ' is niet helemaal waar. Voor zenders en masten te kunnen plaatsen zijn vergunningen nodig van de gemeente. Daarbij komt er nog eens bij dat er maar zoveel masten en zenders in een bepaalde regio moeten en mogen staan , in verband met de stralingen. Hopelijk is er wel snel een oplossing voor u want vandaag de dag zou iedereen toch een degelijke internet verbinding mogen hebben. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


emp62
Gewaardeerd verkenner

bedankt voor de reacties.  Volgens deze site ( http://www.sites.bipt.be/ ) is de situatie als volgt, zie bewerkte jpg file.

Ja ik begrijp dat er vergunningen moeten worden aangevraagd. Maar de palen staan er al. Het is enkel zo dat dicht bij mijn locatie geen ORANGE zender is.

zie kaartje onder hoe de situatie is. Dicht bij de ORANGE paal op de parkeerplaats van Ninlingspo heb ik zeer goed internet via ORANGE. Op mijn locatie heb ik redelijk/goed internet via BASE. Als ORANGE een zender plaatst bij die paal vlak bij mij en mogelijk ook nog 1 op de paal bij de snelweg dan denk ik dat we hier goed internet hebben. Er wonen hier best wat mensen, ik schat toch zeker 50 in deze straat. Veel vakantie woningen ook.

palen edit.jpg

 

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Je kan maar één ding doen, en dat is blijven vragen aan Orange om daar antennes re plaarsen.

Tracht desnoods anderen in uw directe omgeving re overtuigen  om ook de vraag  te stellen, met hoe meer je bent, hoe  groter de kans dat ze erop ingaan.

Alvast veel succes gewenst!!

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen