Jouw community
Welkom bij Orange Tribe, de community van Orange. Lees onze tips en tricks voor het gebruik van de community en bekijk onze algemene gebruiksvoorwaarden.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Cdt24801
Leidende genezer

Re: hoe vraag ik uitbreiding van het Orange netwerk aan?

@emp62 

Goed dat ge dat gevonden hebt. Voorkomen is beter dan genezen !!

Trouwens, ik vond het al bijzonder eigenaardig dat men een satellietconnectie kon hebben aan democratische prijzen ... Vraag maar eens aan de vakantiegangers die per abuis vanop een schip connectie gemaakt hebben via satteliet ....

0 pluimen
emp62
Aspirant verkenner

ja het is jammer. Ging er al van uit dat ik dat zou nemen.

Vind het wel vrij slecht dat ik niks van Orange heb gehoord. 3 werkdagen zeggen ze. Even een paar zendertjes erbij op een paar van die masten hier in de buurt en klaar is kees. Plaatsen AUB bij torens dichts bij:

50°26'57.8"N 5°44'21.9"E
50.449374, 5.739407

zou fijn zijn, bij voorbaat dank.

Ik ben veroordeeld tot slecht ADSL wat er bovendien uit gaat. Volgens EU regelgeving heb ik recht op goed internet: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/internet-access/index_nl.htm

Als ADSL eruit gegooid wordt hier dan heb ik helemaal niks. Ik ga denk ik maar alvast een schade advocaat inschakelen. Of ik moet hier een stralingsvrij kuuroord gaan beginnen.

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@emp62 

Ja, het is jammer, maar helaas de realiteit. Voor een handvol mensen gaan ze geen mast zetten (of het moest iemand bijzonder (ahum) zijn, dan gebeurt er wel meer).

De providers, zonder onderscheid, zijn geen van allen liefdadigheidsunstellingen. Winst maken staat voorop, er zijn immers ambetante aandeelhouders die permanent aan het zagen zijn ...

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@emp62  het is jammer te lezen dat er nog altijd geen contct met u opgenomen is. Hopelijk gaat dit snel gebeuren voor u om het in orde te krijgen. Even terug komend op het feit dat u zegt ' paar zendertjes erbij en klaar ' is niet helemaal waar. Voor zenders en masten te kunnen plaatsen zijn vergunningen nodig van de gemeente. Daarbij komt er nog eens bij dat er maar zoveel masten en zenders in een bepaalde regio moeten en mogen staan , in verband met de stralingen. Hopelijk is er wel snel een oplossing voor u want vandaag de dag zou iedereen toch een degelijke internet verbinding mogen hebben. 

emp62
Aspirant verkenner

bedankt voor de reacties.  Volgens deze site ( http://www.sites.bipt.be/ ) is de situatie als volgt, zie bewerkte jpg file.

Ja ik begrijp dat er vergunningen moeten worden aangevraagd. Maar de palen staan er al. Het is enkel zo dat dicht bij mijn locatie geen ORANGE zender is.

zie kaartje onder hoe de situatie is. Dicht bij de ORANGE paal op de parkeerplaats van Ninlingspo heb ik zeer goed internet via ORANGE. Op mijn locatie heb ik redelijk/goed internet via BASE. Als ORANGE een zender plaatst bij die paal vlak bij mij en mogelijk ook nog 1 op de paal bij de snelweg dan denk ik dat we hier goed internet hebben. Er wonen hier best wat mensen, ik schat toch zeker 50 in deze straat. Veel vakantie woningen ook.

palen edit.jpg

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

Je kan maar één ding doen, en dat is blijven vragen aan Orange om daar antennes re plaarsen.

Tracht desnoods anderen in uw directe omgeving re overtuigen  om ook de vraag  te stellen, met hoe meer je bent, hoe  groter de kans dat ze erop ingaan.

Alvast veel succes gewenst!!

0 pluimen
emp62
Aspirant verkenner

ja bedankt, zal ik doen. Initieel eerst een week gewacht met het idee dat ik satelliet zou nemen. Dat is nu van de baan. Uitbreiding van vast netwerk wacht ik al op sinds 2007, dus dat zal niet gaan gebeuren. Dan maar blijven zeuren bij Orange.

0 pluimen
emp62
Aspirant verkenner

goed nieuws (voor mij) van de kabel leverancier VOO. Hoewel ik het nog steeds eerst wil zien (gezien ik al vragen heb gesteld sinds 2007) lijkt deze response toch serieus:

* Après analyse, nous vous informons qu#actuellement les services ne sont
  toujours pas disponibles sur votre région, ils devraient être
  disponibles d'ici fin Août.
*

staat geen jaar bij maar ik neem aan 2019. Dus dat is al heel snel. Die hebben een stuk beter internet dan wat ik nu heb: https://www.voo.be/nl/internet/internet-abonnement/

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@emp62 

Hoop doet leven !

Ik duim met u mee Smiley Vrolijk

0 pluimen
emp62
Aspirant verkenner

ik heb geen enkel antwoord gekregen van Orange. Maar inmiddels is kabel via VOO realiteit. Vandaag besteld en wordt volgende week geleverd. Het is wel vrij prijzig maar ja .... 

eerst maar eens de 125 Down / 6.5 Up besteld,  https://www.voo.be/nl/internet/internet-abonnement/

uiteindelijk 50€ per maand. 

Voor 95€ heb je TV, Internet 400 Mbps down !!, Mobile en vaste telefonie. Mogelijk switch ik ooit nog eens

https://www.voo.be/nl/pack-one/

even kijken of het allemaal een beetje werkt. 

Die zender van Orange heb ik niet meer nodig Smiley Knipoog  maar ze hebben bij Orange toch geen tijd om op mails te reageren.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen