annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting mogelijk?

Topic gestart op: 04-12-19 09h30

Antwoorden: 6 antwoorden

KathleenP92
Rekruut scout

Aansluiting mogelijk?

Mogelijke klant twijfelt om over te schakelen voor TV en Internet. Zijn al Orange met gsm en nu bij Telenet voor tv en internet maar:

Vanaf de aansluiting tot aan de tv ligt GEEN vaste kabel, geen internetkabel tot achter de tv. Telenet heeft een bakje geplaatst in het stopcontact om het wifisignaal op te vangen en van daaruit vertrekt een kabel naar de TV. Ze hebben sowieso een powerline nodig gaf Telenet hen aan.

Wat zijn mogelijke oplossingen en wat moet de klant zelf in orde brengen om installatie tv en internet van Orange mogelijk te maken? Iemand idee van kostprijs die erbij komt per maand?

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
NelsonM
Orange-werknemer

Mogelijke klant twijfelt om over te schakelen voor TV en Internet. Zijn al Orange met gsm en nu bij Telenet voor tv en internet maar:

Vanaf de aansluiting tot aan de tv ligt GEEN vaste kabel, geen internetkabel tot achter de tv. Telenet heeft een bakje geplaatst in het stopcontact om het wifisignaal op te vangen en van daaruit vertrekt een kabel naar de TV. Ze hebben sowieso een powerline nodig gaf Telenet hen aan.

Wat zijn mogelijke oplossingen en wat moet de klant zelf in orde brengen om installatie tv en internet van Orange mogelijk te maken? Iemand idee van kostprijs die erbij komt per maand?

Hallo @KathleenP92,
Aarzel zeker  niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^

Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
izzet3838
Veteraan verkenner

Ik begrijp je vraag niet zo goed wil je de tv aansluiten via ethernet?

Dit is mogelijk ivm powerline je kan dus gewoon een powerline adapter aanschaffen (€50-€100), of indien mogelijk wifi gebruiken, bij telenet krijg je vaak een powerline adapter bij orange zou het kunnen dat de technieker die komt voor de installatie je eentje geeft indien die denkt dat het nodig is voor een stabiele verbinding binnenhuis, maar je bent dus afhankelijk van de installateur in dat geval.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@KathleenP92  eigenlijk heeft u de perfecte aansluiting voor uw internet en tv. Op dit moment staat er dus een decoder van Telenet en die is aangesloten met een kabel van de decoder naar dat kastje in uw stopcontact voor de internet verbinding. Normaal gaat er dus ook al een coaxkabel liggen anders kan u niet direct tv zien. Dus eigenlijk heeft u alles voor een aansluiting van Orange te maken. Het is zelfs makkelijker omdat de decoders van Orange draadloos kunnen verbinden met het internet . De internet verbinding is nodig voor interactiviteit , dus meer dan 2 dagen in de tv gids te kijken en uw opnames. De modem van Orange komt op exact de zelfde plaats te staan als waar de Telenet modem nu staat. Dus ik zie niet in wat er nog zou kunnen zijn aan probleem , er  is geen extra prijs om ook maar iets te hebben of te doen , en de technieker brengt alles in orde voor u . Naar mijn mening kan u overschakelen naar Orange zonder extra kosten. Moest u nu nog twijfelen laat het zeker maar weten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Dat het perfect gaat als je overstapt van Telennet naar Orange klopt. Hebben ze deze week bij mij ook overgezet. Geen enkel probleem en ik heb TV, internet, vaste telefoon en 2 maal GSM. Vlekkeloos verlopen.

Dus ik kan het je aanraden.

Leden met de meeste pluimen