annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activatie coax Telenet lijn

Topic gestart op: 21-05-20 20h43

Antwoorden: 13 antwoorden

KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Activatie coax Telenet lijn

Hallo,

Even ten einde raad, dus dacht ik om hier raad te vragen.
Ik heb een maand geleden Orange Duo aangevraagd, enkel vast internet en een mobiel abonnement dus.
Telenet liet echter weten dat dit niet kan geactiveerd worden op mijn adres. Ik heb nochtans een jaar geleden al Internet Only gehad van Telenet, de coax kabel die dus binnen komt in mijn appartement werkt dus perfect.

Toch maar nog eens gebeld met Orange om een verklaring te geven.
Ze kregen volgende melding van Telenet:
Om gebruik te kunnen maken van digitale tv (wat ik dus nooit heb aangevraagd) er bidirectionele communicatie moet mogelijk zijn (verzenden en ontvangen dus) over de coax kabel. In mijn geval is enkel eenrichtingsverkeer mogelijk.

Gereageerd dat ik geen digitale televisie nodig heb, enkel internet. Ook nog eens mijn klantnummer van toen ik klant was bij Telenet doorgegeven om toch aan te tonen dat de coax kabel hier wel degelijk ligt.
Orange heeft dan toch een technieker ingepland om de installatie te komen uitvoeren.


Deze week is de Orange technieker langsgeweest. Er waren echter problemen met het activatieadres die was doorgegeven aan Telenet. Ook al stond die perfect correct bij de aanvraag, toch was dit doorgegeven aan Telenet als huis i.p.v. appartement en het busnummer ontbrak. De Orange technieker heeft dan telefonisch alle gegevens correct doorgegeven. Ze gingen dit binnen de 10 minuten in orde brengen zodat hij verder kon doen met zijn installatie. Niet dus.

De technieker heeft verder de coax kabel uitgemeten en nog iets in orde gebracht aan de gevel waar het verdeelpunt hangt. Hij zei dat het deze week nog zou ingepland worden om de installatie af te werken. De nieuwe technieker zou enkel nog de kabel aan het verdeelpunt moeten labelen en de modem plaatsen.

Gezien ik niets meer had vernomen omtrent een afspraak heb ik de volgende dag gebeld naar Orange met de vraag als het adres nu correct was doorgegeven aan Telenet. Dit was het geval. Telenet reageerde echter terug hetzelfde. Geen activatie mogelijk.
Ik stelde zelf de vraag aan de medewerker: Ik kan dus geen klant zijn bij jullie voor internet maar als ik aanbel bij Telenet voor Internet Only zou dit geen probleem zijn? De medewerker bevestigde dit. Meer kunnen ze niet doen. Ik kan dus, via dezelfde coax kabel wel Internet hebben bij Telenet, maar niet bij Orange. Dit lijkt met niet correct.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt.

Labels (1)
13 ANTWOORDEN 13
patrick2
Wijze
Wijze

@KeepYourITUp  dus eigenlijk kort samen genomen ben je aansluitbaar bij Telenet maar niet bij Orange. 

Waar je dus een probleem mee hebt is dat je aansluiting niet bekend is. Dat wil dus zeggen dat je adres gekend moet zijn in de systemen van Orange. Telenet heeft er dus voor gezorgd dat je adres gekend is , misschien met een omweg want dat gaat , maar je node / tap is onbekend. Bij Orange is je adres en je node / tap niet gekend en dat dient aangevraagd te worden en aangemaakt te worden. Die gegevens zijn eigenlijk makkelijk op te vragen bij Telenet maar als ze het niet op de officiéle manier gedaan hebben kan Orange die gegevens niet krijgen en die op een correcte manier verwerken. 

Wat kan je nu doen ??? Je kan aan Telenet vragen of ze je adres op een officiéle manier willen toekennen. Maar je adres moet wel een officieel adres zijn. Als al die gegevens correct zijn en Orange krijgt de juiste gegevens kan je Orange nemen in huis. 

Woon je ook daadwerkelijk in dat woonhuis of heb je daadwerkelijk ook een appartement? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Dag Patrick,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik woon wel degelijk in het appartement waar de installatie moet uitgevoerd worden.
Omtrent het adres gekend maken bij Orange: Waarom zou de activatie plots wel lukken als ik contact opneem met Telenet om te vragen om mijn adresgegevens door te geven aan Orange?

Ik heb zelf al mijn adresgegevens doorgegeven aan Orange. Zij hebben dit dan, tot op de letter, doorgegeven aan Telenet. Beide partijen hebben dus mijn correct adres.

Bedankt alvast voor de input.

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@KeepYourITUp  wat ik begrijp uit je eerste post en wat ik weet ( heb bij Telenet gewerkt dan weet je dat ook ) :

Telenet kan je lijn aansluiten met een internet only lijn dus je hebt enkel een inkomende lijn maar geen aansluiting voor een digitale tv. Telenet heeft je een Tap nummer gegeven op je adres, daar gewoon een huisnummer waar je eventueel woont aangekoppeld , en je hebt heel simpel een aansluiting. Daar is geen aanvraag voor nodig ( ik kon dit vroeger ook want had genoeg rechten bij Telenet ) en je hebt een klant erbij. Maar nu zit Orange ook op die lijn maar jou Tap nummer is niet bij hun gekend officieel dus kan je bij Orange geen aansluiting krijgen. Doordat jou Tap en dus je adres niet gekend zijn om op die lijn te zitten en je dus eigenlijk geen officiéle aansluiting hebt kan Orange jou niet aansluiten. Telenet dient dit allemaal in orde te maken en dan is dat in orde. Daarom heb je ook bij Telenet enkel recht op een inkomende internet lijn omdat tv en digitale tv gekende aansluitingen moet hebben anders ben je een zwart kijker. Nu weet ik wel dat jij geen tv wil en Orange weet dat inmiddels ook maar internet krijg je ook niet. 

Simpel gezegd er is dus een snelweg die is aangelegd door Telenet maar die snelweg lijd van en naar Telenet. Orange kent deze weg niet en zal er dus niet over heen kunnen rijden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de reactie.

Wat moet ik dan concreet ondernemen?
Vraag ik aan Orange om nog eens contact op te nemen met Telenet? Zaken omtrent adresgegevens en aansluitpunten zijn toch zaken die ze onderling moeten regelen?

Ergens denk ik niet dat Telenet mij zal helpen omtrent Orangeproblemen als ik zelf bel.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen