annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Algemene vraagjes alvorens klant te worden

Topic gestart op: 22-06-18 13h44

Antwoorden: 6 antwoorden

mbbs1024
Veteraan verkenner

Algemene vraagjes alvorens klant te worden

OPGELOST

Ik overweeg om over te stappen van Telenet naar Orange (Love Kolibrie), maar heb nog wat vraagjes

Kan je als je programma's opneemt met een digicorder, reklameblokken doorspoelen ?
Er is tegenwoordig zoveel reklame dat het soms wel lijkt alsof de reklame af en toe onderbroken wordt door een programma --> het bekijken niet meer waard als je niet kan doorspoelen.

Heeft de digicorder een interne disk zoals bij Telenet of zit het in the cloud zoals bij Proximus ?

Hoeveel uur aan films of series kan je opnemen ?

Heeft de modem/router ondersteuning voor
- IPv6
- DynDNS
- Kan je zelf het te gebruiken subnet instellen bvb 192.168.1.0/24
   zodat ik bij omschakeling geen IP adressen moet gaan wijzigen van apparaten die een vast IP@ hebben

Werkt DNS beter dan bij Telenet of moet ik best ook de DNS van google gebruiken ?
 
Weten ze bij Orange helpdesk wat DNS is ? 
  Telenet helpdesk mensen wisten zelfs niet wat DNS was, laat staan dat ze iets met mijn Wireshark 
   trace die bewees dat er een probleem is met hun DNS kunnen begrijpen

Heeft Orange ook zoiets als FON of WiFree zodat je ook wifi kan gebruiken op andere plaatsen dan thuis ?

Ik zie dat je de eerste paar maanden 50% korting krijgt op het mobiele abonnement..
Is die prijs van 8€ voor kolibrie dan de normale prijs of de halve prijs voor de eerste 3 maanden ?

Moet je nog extra betalen voor de kabel of is dat inbegrepen in de maandelijkse prijs van 57€ ?

Ik heb een digicorder aangekocht bij Telenet, kan ik die ook gebruiken met het Orange abonnement ?

Is het ook mogelijk om een CI(+) kaartje te gebruiken ipv een digicorder ?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Bedankt voor de opvolging.
Binnen enkele maanden gaat mijn dochter zelfstandig wonen, ik denk eraan om op dat moment de overstap te maken.

Toch nog 2 vraagjes:

- Kan je zelf het te gebruiken subnet instellen bvb 192.168.1.0/24
    Het antwoord op deze vraag is me niet helemaal duidelijk
    Ik dacht ergens gezien te hebben dat het subnet standaard ingesteld wordt op 192.168.100.0/24
    kan ik dat zelf wijzigen naar 192.168.1.0/24  ?

- Momenteel heb ik een GSM + abonnement van het werk, dat ik ook privé kan gebruiken.
  Op het einde van het jaar ga ik in pensioen en verlies ik dat gratis abonnement.
  Ik zou wel graag mijn GSM nummer behouden (werk is daarmee akkoord)
  als ik bvb binnen 2 maanden overstap naar Orange, zal ik een Orange GSM nummer krijgen
  dat ik niet zal gebruiken, wegens gratis werk abonnement.
  Kan ik op het eind van het jaar dan mijn werk nummer overzetten naar Orange,
  en dan het orange nummer opzeggen, zodat ik geen extra GSM abonnementskosten heb,
  1 gsm abbo voor het Orange nr + extra abbo voor mijn nummer dat overkomt van het werk ?

Ugh @mbbs1024,

 

Heel graag gedaan, beste Triber!

 

De standaard subnet is 192. 168.0.1

 

Je kan de 0 veranderen in 1

 

Ja hoor, je kan je nummer overdragen naar Orange. En opzeggen zonder meerkost.

 

Indien je reeds een toestel hebt aangekocht in combinatie met een abonnement, komt de restwaarde van je toestel op je eindfactuur.

 

🐺 Totems Groet 🐺

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

 

Welgekomen in ons Orangedorp :)!

 

 

 

Ugh

Totem

patrick2
Wijze
Wijze

MBBS1024,

Hier een paar antwoorden op uw vragen :

U kan programma's opnemen en inderdaad dan uw reclameblokken door spoelen , daar zijn opnames heel handig voor. Ze hebben geen terug kijk tv of een extrapakket voor films. U heeft 500 GB tot uw beschikking voor de opnames op te zetten . U kan twee opnames doen en 1 programma bekijken. De opnames bevinden zich op de decoder zelf dus niet in een cloud . Uw decoder die aangekocht heeft werkt helaas niet op het netwerk van Orange. 

De modem router ondersteund op dit moment nog geen IPV 6 maar de apparaten ondervinden hier geen hinder van. In de toekomst zal deze ondersteuning er zeker moeten komen aangezien IPV 4 op den duur stopt. U kan in uw modem verschillende dingen dingen aanpassen waaronder uw IP adres. u kan ook een eigen vast IP adres toewijzen naar de apparaten die u nodig vindt of wil gebruiken. Bij de instellingen in de modem kan u wel uw DNS instellingen aanpassen. 

Heb geen idee eerlijk gezegd of de DNS beter werkt bij Orange aangezien ik ze zelf niet gebruik. 

orange heeft geen hotspot of een wifree verbinding. 

orange heeft geen ci+ module. 

Uw kabel zit bij de prijs inbegrepen in uw totaal pakket. 

Het abonnement kolibrie is standaard 8 euro nu krijgt us dus 4 euro korting per maand. 

 

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen