annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstap van Telenet -> technische vragen

Topic gestart op: 26-03-18 15h46

Antwoorden: 16 antwoorden

Ventrue
Aspirant verkenner

Overstap van Telenet -> technische vragen

OPGELOST

Hoi all,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Orange.

Ik heb echter een aantal vragen waarvan mijn overstap nog een beetje afhangt. Sommige dingen heb ik op het forum hier al teruggevonden, maar ik wil toch graag nog eens oplijsten.

-het is absoluut noodzakelijk dat het publieke adres op mijn firewall terecht komt. Zit er evolutie in het mac passtrough / modem only verhaal ?

-hoe ver staat Orange met het uitrollen van IPV6 naar zijn residentiële klanten ?

-kan je de voice optie bij 'love' ook gebruiken zonder de voice gateway van orange te gebruiken ? (maw rechstreeks SIP babbelen met de orange infra)

-wordt het geluid bij de tv kanalen in 5.1 doorgegeven of enkel stereo ?

 

bedankt alvast !

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
CounterForce
Ervaren verkenner

Ventrue,

Op enkele vragen kan ik u het antwoord geven:

1- Als u het publiek IP op de firewall will hebben, dan kan je de DHCP uitschakelen van de modem. Een modem-only is er (nog) niet en heb hier ook geen weet van.

2- IPv6 zal nog even duren bij alle providers. Er zijn voorlopig nog genoeg IPv4 adressen (voor zover ik weet) in omloop om alle klanten geconnecteerd te houden.

3- VoIP is altijd met de ATA-module. De modem heeft geen telefoon aansluiting aan boord. 

4- Ik heb geen idee of het geluid in Dolby (of 5.1) meegestuurd word. Ik heb bij enkele klanten wel het geluid van onze decoder via een surround systeem gehoord (zowel goedkopere modellen als duurdere modellen) en de klanten klagen daar toch niet over. Ik vermoed dat het 2.0 zal zijn en dat het surround systeem dit "omzet" naar een 5.1 stream.

Zoals ik al zei ben ik van dat laatste puntje niet zeker, dit kan je altijd nog een keer navragen.


MVG
Tom

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
annbel
Ervaren verkenner

Ben benieuwd naar uw bevindingen, twijfel ook om over te schakelen.

patrick2
Wijze
Wijze

@annbel  wat maakt jou de twijfel ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


annbel
Ervaren verkenner

Sommige beweren dat orange zelfs nog duurder is en nog slechter dan Telenet. 

patrick2
Wijze
Wijze

@annbel  Orange is niet duurder dan Telenet , Orange is zelfs goedkoper. 

En slecht weet ik niet wat je daarmee bedoeld maar de ervaringen die ik heb zijn zeker niet slecht. Ik heb goede ervaringen met Orange. Misschien kan je het beter uitleggen wat je bedoeld met slecht? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen