Love Packs
Ben jij een Love-klant of wil je er graag één worden? Deel naar hartelust jouw ervaring of stel hier al je prangende vragen.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Rob
Gewaardeerd verkenner

Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider

Orange is goedkoper dan Telenet maar het verliezen van men Telenet e-mailadres bij overstap zet mij met de rug tegen de muur.

Ik heb echt geen zin al die mails over te zetten naar bv. een gmail adres of iets dergelijks.

Ook over de CI+ module ben ik tevreden en zie een decoder niet zitten.

Labels (2)
19 ANTWOORDEN 19
00
Ervaren verkenner

Re: Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider

Denk dat het grootste obstakel is dat men niet de moeite wil nemen om emails over te zetten en/of dat de technische kennis ontbreekt om dit te doen.

Alternatief is het goedkoopste abonnement bij Telenet nemen en alsnog overstappen. Maar 20-30 euro per maand betalen voor een emailadres is vrij veel...

Manu
Veteraan verkenner

Re: Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider

Opzich vind ik persoonlijk dat de overgang hiervan best nog wel meevalt. Bij Telenet behoud je 18 maanden na opzeg de toegang tot je mailadres, dus tijd genoeg om iedereen in te lichten en een automatisch antwoord in te stellen met de vermelding van je nieuwe mailadres.

Het is zoizo al handiger om een provider onafhankelijk mailadres te hebben (zoals Gmail, Outlook,...) om problemen zoals deze te voorkomen. Als je dan wil veranderen van provider, zit het mailadres al niet in de weg. En als je echt op veilig wil spelen kan je nog altijd een eigen domeinnaam registreren en gebruiken voor je mails. Is een pak professioneler, en je hebt alles zelf in de hand.

Op gebeid van het overzetten van je mails, kan je altijd een back-up maken van je PST file in je MS Outlook (indien je dat gebruikt uiteraard).

Conny
Aspirant scout

het is niet alleen bij Telenet 18 maanden tijd om over te zetten, ook bij andere providers. dit is namelijk wettelijk verplicht!!

Anonymous
Niet van toepassing

Het is makkelijk om alles over te zetten, en eenmaal je dat gedaan hebt ben je niet meer gebonden aan een Internet provider voor je e-mails.

Veel geklaag hierover, maar het effectief eens doen om nadien op 't gemak te zijn is voor velen teveel van het goede. Indien het niet lukt kan je altijd aan een ITer of handige familielid vragen om dit te doen...

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Dat is DE reden waarom ik nooit de aangeboden email van een provider gebruik.

Al jaren tevreden gmail gebruiker.

0 pluimen
pirre006
Aspirant verkenner

Ik ben ongeveer 12 tal maanden geleden volledig overgeschakeld van Telenet naar Orange en heb er totaal geen spijt van, integendeel Smiley Vrolijk! Maar zoals Rob inderdaad zegt is dit één van de minpunt(jes) van Orange dat ze geen enkele mail-optie meegeven.

Zelf heb e-mail adressen gekoppeld aan een domeinnaam, totaal afhankelijk van de provider, dus had ik enkel een uitgaande mail-server nodig. Mails ontvangen is geen probleem maar indien je mails wil verzenden kan dit dus niet via Orange ( jammer dat Orange dit niet uitdrukkelijk meegeeft bij de overschakeling of verhuis ), wat wel ging bij Telenet, maar dit kan dan natuurlijk wel opgelost worden via een hosting platform. Externe e-mail hosting kan al vanaf € 0,80 per maand en per mailbox, dus dan nog spaar je een flink stuk uit.

0 pluimen
Manu
Veteraan verkenner

pirre006 schreef:

Mails ontvangen is geen probleem maar indien je mails wil verzenden kan dit dus niet via Orange ( jammer dat Orange dit niet uitdrukkelijk meegeeft bij de overschakeling of verhuis ), wat wel ging bij Telenet, maar dit kan dan natuurlijk wel opgelost worden via een hosting platform.

Normaal heb je na opzeg ook nog wel volledige toegang via je Telenet webmail, waar je dan ook nog mails kan verzenden (tot de 18 maanden uiteraard).

Ook heb ik eens gehoord dat als je uw server instellingen veranderd naar IMAP i.p.v. POP3 je ook nog mails ken versturen met je Telenet mailadres na opzeg. 

0 pluimen
pirre006
Aspirant verkenner

Inderdaad Manu,

alleen, ik werk met een archief ( lokaal op twee verschilende toestellen en op twee verschillende plaatsen ) en het email account van Telenet heb ik weinig of niet gebruikt maar wel de specs van hun uitgaande server wat natuurlijk Orange niet kan geven en dat is natuurlijk geen ramp maar wel jammer :-).

0 pluimen
martino9
Rekruut scout

wat een onzin als je een betere provider krijgt met stabiel 100mbps internet en goede tv met de lijn van telenet ! goedkoper en geen verborgen gebreken in contract zoals vervroegd opzeggen en dan 1000 euro betalen en dat is TELENET.

lekker met je CI module van telenet alle zenders blijven bekijken dat is wel cool !

email forwarden kun je ook toepassen naar je orange mail en dat is telenet verplicht om te doen 3 tot 6 maanden lang dus kun je in die tijd jouw contacten rustig migreren dank u !

trouwens iedereen gebruikt een outlook extensie outlook.com en dat is een gratis proffesioneel e mail adres !

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen