annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbruik surfvolume

Topic gestart op: 19-09-18 09h47

Antwoorden: 29 antwoorden

hilde_d
Gewaardeerd verkenner

Verbruik surfvolume

Hallo;

Ik heb op 17/09 om 12.40 volgend bericht ontvangen van orange:80% van je surfvolume is verbruikt. (terwijl ik dit niet verbruikt heb, dus zal ik de resterende tijd goed opletten op mijn surfgedrag). Echter zonder in tussentijd mijn mobiele gegevens nog aan te leggen krijg ik om 13.14 een nieuwe sms : je hebt 10 € surf buiten bundel verbruikt !!!  (niet dus want mijn mobiele gegevens zijn niet meer aan geweest) 's Avonds naar 5000 gebeld, waar ze me een duurder abo proberen aan te smeren terwijl ik enkel klacht wil indienen en vragen hoe dit kan terwijl ik mijn mobiele gegevens niet meer aanleg.

We zijn nu 19/09, en ik heb enkel gebruik gemaakt van mijn wifi thuis en geen mobiele gegevens meer aangelegd sedert ik die eerste sms ontvangen heb. Vandaag om 09.06 krijg ik opnieuw een sms : je verbruik voor mobiel internet bedraagt 5 € (TERWIJL IK SEDERT DIE SMS VAN 80% VAN JE SURFVOLUME MIJN MOBIELE GEGEVENS NIET MEER HEB AANGELEGD) Wie kan mij helpen? Ik heb vandaag terug naar 5000 gebeld maar kennelijk ligt alles plat en kunnen ze me niet helpen.

Ik vrees voor een torenhoge rekening, terwijl ik dit niet verbruikt heb!

Wie kan mij hierbij adviseren / helpen. Momenteel schakel ik mijn gsm uit (enige oplossing denk ik, maar dan ben ik natuurlijk ook niet bereikbaar voor mijn familie,...)

Alvast bedankt om dit even te lezen en eventueel een oplossing voor te stellen.

Labels (2)
29 ANTWOORDEN 29
hilde_d
Gewaardeerd verkenner

@patrick2

Een huawei ascend g7

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@hilde_d

Kan u eens kijken , door deze stappen te volgen , of het uitgeschakeld staat op uw gsm ? Het heet namelijk wifi assistentie en wil zeggen dat als uw wifi signaal te zwak is of weg valt zal het naar uw mobile data over gaan. Om deze functie te gebruiken maakt het niet heel veel uit of uw data uit staat wantook als het uit staat zal het aan gaan door de wifi assistentie. Laat maar in een reactie weten of het aan stond of niet anders kijken we verder voor een oplossing 🙂 

 

  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Wi-Fi’.
  • Druk rechtsboven op ‘Geavanceerd’.
  • Schuif de slider naast ‘Slimme netwerkwissel’ naar links.
  • Je hebt slimme netwerkwissel nu uitgezet.

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


hilde_d
Gewaardeerd verkenner

@patrick2

Ik kan mee tot geavanceerd, ik vind echter de slimme netwerkwissel niet...

0 pluimen
hilde_d
Gewaardeerd verkenner

@patrick2

Ik heb onder geavanceerd :

- netwerkmelding

- wifi behouden in slaapstand

- scanning stééds beschikbaar

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@hilde_d ben er bijna helemaal zeker van dat het daar iets mee te maken moet hebben aangezien u data verbruikt zonder dat u het weet of aan heeft staan. Ben nog verder aan het kijken voor u of er een preciesere weg is die ik u kan geven. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen