Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-04-25 17h42
Antwoorden: 4 antwoorden
Op 20 maart heb ik telefonisch een contract afgesloten om over te stappen van Telenet [internet] en hey [2 mobiele nummers].
Tot heden nog steeds geen overdracht gebeurd.
Internet is men op 26 maart komen installeren, werkt perfect maar Telenet nog steeds niet afgesloten en mobiele nummers nog steeds niet overgezet.
[Betalen dus voorlopig dubbel]
Reeds 6x telefonisch contact gehad maar er veranderd niets. Reeds 2x heeft men gezegd dat er een dossier is opgemaakt [blijkbaar iets misgelopen in de overdracht via easy switch in hun systeem].
Vandaag nogmaals contact gehad, zegt men nu, dat er nog geen dossier is opgemaakt ?!
Ik begin het stilaan gehad te hebben 😡
Wat kan er nu zo moeilijk zijn om dit op te lossen.
Grappig detail: men heeft al gezegd dat als we de factuur krijgen van Orange we terug moeten bellen om een compensatie te vragen 🙄
Hey @Diederikm ,
Een gouden tip: als de easyswitch niet de dag zelf of de dag erna in orde komt, bel dan zelf om de vorige provider op te zeggen.
Bij Telenet is dit heel simpel en kun je dit binnen de 5min regelen door te bellen naar het nummer nul 800 zes zes 350. (ik kan het nr niet voluit typen want anders wordt het nr gecensureerd)
Geef je klantnr door van Telenet en vraag om de diensten per direct stop te zetten. Ze zullen nog je identiteitskaartnr vragen als identiteitsbewijs, dus die heb je best ook bij de hand.
Easyswitch is een "wondermiddel" maar helaas durft het nog regelmatig eens verkeerd lopen (niet enkel bi Orange 😉).
Hou je eerst volgende factuur van Telenet bij zodat je een compensatie kunt vragen aan Orange voor de teveel aangerekende dagen wegens het niet (tijdig) uitvoeren van de easyswitch.
Wat de GSMnr's betreft, deze worden pas aangerekend eens ze effectief actief zijn bij Orange dus daar zit je niet met een dubbele facturatie. Daar zal het nog even afwachten worden op de overstap en bel gerust regelmatig (om de 3 dagen) om wat druk achter de zaak te zetten.
@Josette : bedankt voor je antwoord, alleen:
de gsm nummers, komen niet van Telenet maar van hey.
+ Ze hebben al gezegd aan de telefoon dat het easy switch nummer van Telenet correct is maar dat er iets fout loopt in hun systemen [orange zelf].
De mobiele nummers staan dus in principe volledig los van Telenet en het easy switch verhaal. Ik begrijp er niets meer van dat dit alles zo lang moet duren, alleen dat het ferm op mijn zenuwen begint te werken.
@Diederikm oei, dat wist ik niet hé.
Probeer eens via FB-Messenger: een berichtje te doen.
https://www.facebook.com/OrangeBelgium
Succes.
@Diederikm een goedenavond,
dan ligt de fout meestal bij Telenet omdat ze
de nummers nog niet hebben overgedragen.
Zou daar eens contact mee opnemen.
Succes.