annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

5G dekking komt niet overeen met dekkingskaart

Topic gestart op: 10-04-24 09h18

Antwoorden: 13 antwoorden

raystef66
Ervaren verkenner

5G dekking komt niet overeen met dekkingskaart

Hallo,

Zoals de titel al laat vermoeden stel ik mij vragen over de dekkingskaart.
https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-netwerk/dekkingskaart

Wanneer ik de kaart bekijk in mijn regio dan zou ik toch vlot 5G moeten kunnen hebben. Binnen zou het dan weer niet mogelijk zijn.
Heb al meerdere malen buiten geprobeerd en hij schakelt nooit naar 5G over. 
Is de kaart dan niet correct?

(heb op andere plaatsen wel 5G dus aan het toestel ligt het niet)

Alvast dank voor de mogelijke antwoorden.

Labels (1)
  • 5G

0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
raystef66
Ervaren verkenner

Had in mijn specifiek geval laten nakijken hoe het komt dat er bij mij totaal geen 5G is ondanks dat er 5G op de kaarten aangegeven is. Ze hebben daarom gedurende 1 uur gemeten (bij het uploaden van een 1GB file) en kwamen tot de conclusie dat die 5G helemaal niet kon op mijn adres. Reden? Wel...er is helemaal geen 5G op die mast! (conclusie na telefonisch onderhoud).

Ik wil maar zeggen waarmee we hier bezig zijn?!
Je zou zelfs kunnen spreken van een klein 'boerenbedrog' toch? Of ga ik te hard door de bocht...
Waarom aangeven op de kaarten als er totaal geen 5G op de mast beschikbaar is? 

In ieder geval zou ik die kaarten offline halen want die komen verre van overeen met de werkelijkheid.

0 pluimen
thomasdb_eu
Gewaardeerd verkenner

probeer eens op een hogere verdieping, hier buiten 5g gebied op zolder wel 5 g en beneden gewoon 4g 4x zo traag maar acceptabel

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@thomasdb_eu  schreef:

probeer eens op een hogere verdieping, hier buiten 5g gebied op zolder wel 5 g en beneden gewoon 4g 4x zo traag maar acceptabel


Ik denk dat Orange hier meegelezen heeft .... 😋

Deze week in de tuin sporadisch 5G gehad .... Zakt wel dikwijls terug naar 4G, maar gewoon het feit dat er af en toe toch 5G te bespeuren is, dat is op zich al een fameuze vooruitgang 👍

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
lithion
Veteraan verkenner

Enerzijds is die kaart niet up to date en anderzijds beschikken sommige gsm's over een batterijbesparingsmodus waardoor die op 4G blijft terwijl 5G beschikbaar is. De gsm activeert in dat geval enkel 5G wanneer er een grote vraag is naar data. Dit kan dus een vertekend beeld geven over de 5G dekking. Best is dus om die besparingsmodus steeds af te zetten als je wil testen.

Op een iphone bvb kan je dit uitschakelen via 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Opties mobiele data'. Als je dual-sim gebruikt, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data' en kies je het nummer waarvoor je de opties wilt wijzigen. Bij de opties mobiele data moet je dan wijzigen van 5G automatisch naar 5G aan.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen