annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

5G dekking komt niet overeen met dekkingskaart

Topic gestart op: 10-04-24 09h18

Antwoorden: 13 antwoorden

raystef66
Ervaren verkenner

5G dekking komt niet overeen met dekkingskaart

Hallo,

Zoals de titel al laat vermoeden stel ik mij vragen over de dekkingskaart.
https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-netwerk/dekkingskaart

Wanneer ik de kaart bekijk in mijn regio dan zou ik toch vlot 5G moeten kunnen hebben. Binnen zou het dan weer niet mogelijk zijn.
Heb al meerdere malen buiten geprobeerd en hij schakelt nooit naar 5G over. 
Is de kaart dan niet correct?

(heb op andere plaatsen wel 5G dus aan het toestel ligt het niet)

Alvast dank voor de mogelijke antwoorden.

Labels (1)
  • 5G

0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @raystef66 ,

Een dekkingskaart van een provider is altijd met een korrel zout te nemen vermits dit theoretische waardes zijn. Zo zou ik op m'n werk bijvoorbeeld geen 5G hebben terwijl dit in realiteit wel zo is...

Ik gebruik liever de dekkingskaart van het BIPT, onafhankelijk en als ik me niet vergis zijn deze meer gebaseerd op reële waardes.
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile?selectedTab=detailed&provider=Orange&technology=5G... 

raystef66
Ervaren verkenner

De BIPT is idd een iets realistischer kaart. 
Toch zeggen ze daar ook dat ik 'voldoende' dekking zou hebben in de straat (groen) en bij 'goed' is het oranje. Evenwel heb ik hier nog nooit een 5G mogen en kunnen meemaken 😉

Moet eerlijk zeggen dat die kaarten echt niet met de werkelijkheid overeen komen.
Men zou toch (in deze tijd van accurate(re) metingen) mogen verwachten dat die bevindingen iets of wat met de werkelijkheid overeen komen. Niet dus.
Als ik hier een aantal antwoorden lees dan denk ik dat mijn geval niet apart staat.

Orange zou op deze kaart beter een duidelijke disclaimer meegeven dat de theorie niet echt overeen komt met de werkelijkheid. Trouwens ik vraag me af of zulke info wel een draagkracht mag hebben. Misschien zijn er klanten die echt wel kijken naar deze kaart en hierop hun abonnement richten.

Wat mij betreft mogen ze die kaart gewoonweg verwijderen.

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@raystef66 Goedemorgen,

Géén idee of je dekking hebt.

Staat niet op de kaart waar je woont hé.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
raystef66
Ervaren verkenner

Idd. Je kan niet zien waar ik woon maar ik wel 😉
En in die straat zou ik dekking moeten hebben en lukt voor geen meter om eerlijk te zijn. 
Ter info, het is ook niet bepaald op de 'rand' waar je 5G dekking zou mogen verwachten.

Misschien moet ik wel eens iemand van technische dienst raadplegen.
Betaal trouwens een Orange Shape Intense. Dus daarvoor zou je wel wat mogen verwachten en zeker als het onder 'dekking' zou vallen. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik heb zo mijn twijfels aan de waarde van die kaart.

Volgens die kaart woon ikzelf midden in een zone met goed bereik. Realiteit? Nougabollen ...

Diezelfde kaart, op de locatie van de oudste dochter (in vogelvlucht 2,5 km van bij mij), geeft aan dat ze op het randje van de dekking woont. Nochtans, volop dekking wanneer ik daar ben. Het wordt dus met dezelfde foon gemeten, de mijne.

Straffer nog, bij haar thuis heb ik zelfs binnen 5G, daar waar die kaart het bereik "buiten" aangeeft  ....

Trek uw eigen conclusies maar ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen