annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Coax kabel internet

Topic gestart op: 12-03-21 20h03

Antwoorden: 4 antwoorden

zEcho1
Aspirant verkenner

Coax kabel internet

OPGELOST

Goede dag

Ik ben verhuist naar een nieuw huis en heb pas nu ontdekt dat er een coax kabel te vinden is op de 3de verdieping, en ik vroeg mij af hoe ik daarvan gebruik kan maken en mogelijks een ethernet kabel van maken?

Iemand van Orange kwam paar weken geleden bij ons om internet te installeren en dat was hem wel gelukt, maar als ik een ethernet kabel kan maken van die coax kabel in mijn kamer zou het perfect zijn. 

Zou het mogelijks zijn om te weten welke maatregelen ik moet nemen om gebruik daarvan te maken of moet er iemand langs bij ons thuis komen? 


In de bijlagen kan je een foto van die kabel zien, ik hoop dat ik wel correct ben.

Zeer hartelijk bedankt!

Een klant 

C8AD7423-4ED5-43FF-9EE6-3E0679F746BB.jpeg

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@zEcho1 

Wat belangrijk is: je moet dus wel aan het begin en aan het einde van die kabel die naar uw kamer loopt aankunnen.

Daar waar de kabel begint moet er een adapter tussen geplaatst worden en daar waar de kabel toekomt moet er ook een adapter geplaatst worden.

Heb je enkel fiches in de muur gaat het ook wel lukken maar dan moet je met extra stukjes coax werken.

Ben je onzeker ga je best eens naar een winkel waar ze die dingen verkopen en laat u daar adviseren. Maak foto's van hoe het er bij u uitziet, een beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
zEcho1
Aspirant verkenner

Bedankt voor uw antwoord

Mag ik vragen hoe de installatie wel werkt? Heb ik speciale gereedschap daarvoor nodig?

En moet ik dus 2 daarvan bestellen en op de twee uiteinden plaatsen? Die kabel loopt achter de muur dus ik kan niet echt zeggen naar waar het loopt. Ik weet wel waar een bakje zich plaats vind met allemaal van die coax kabelen maar ik ben niet zeker als ik daaraan mag prutsen, het staat op straat en niet in onze huis.

Bedankt!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@zEcho1 

Wat belangrijk is: je moet dus wel aan het begin en aan het einde van die kabel die naar uw kamer loopt aankunnen.

Daar waar de kabel begint moet er een adapter tussen geplaatst worden en daar waar de kabel toekomt moet er ook een adapter geplaatst worden.

Heb je enkel fiches in de muur gaat het ook wel lukken maar dan moet je met extra stukjes coax werken.

Ben je onzeker ga je best eens naar een winkel waar ze die dingen verkopen en laat u daar adviseren. Maak foto's van hoe het er bij u uitziet, een beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@zEcho1 

Als je op die link klikt die ik gegeven heb daar staat een voorbeeld van zo een adapter. Als je daar verder in klikt vind je een filmpje dat alles uitlegt.

Ik post de link van de filmje hier ook even.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@zEcho1 

Je kan met Moca of Inca adapters ethernet over coax laten werken. Je moet dat wel aan beide uiteinden van de coax plaatsen.

Hier is een link naar een voorbeeld, maar er zijn natuurlijk meerdere fabrikanten.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen