annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DNS-server reageert niet

Topic gestart op: 19-07-19 12h21

Antwoorden: 5 antwoorden

Oni84
Aspirant verkenner

DNS-server reageert niet

Beste,

Ben net verhuist en heb sinds eergisteren een flybox van Orange. Met mijn gsm en spelconsoles kan ik makkelijk en heel vlot op het net. 

Nu wil ik dat ook met mijn laptop doen maar daar knelt het schoentje... Wanneer ik de probleemoplosser van het netwerkcentrum laat zoeken geeft hij weer: "de DNS-server reageert niet".

De wifi van mijn laptop staat aan en heb aan m'n vriendelijke buren even gevraagd of ik eens via hun wifi (Telenet) mocht proberen surfen. Wat meteen lukte.

 

Had al eens gezocht op dit forum en de oplossingen in de topic "fix DNS" allemaal geprobeerd maar geen resultaat...

 

Kan iemand mij helpen?

 

Dank bij voorbaat,

Oni

 

 

Labels (2)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Surfer
Ervaren genezer

Heb je al eens geprobeerd via de kabel in plaats via de WiFi voor de laptop?

Als dat niet lukt, effe de stekker van de Flybox uit en na 10 sec. opnieuw te Etten (probeer eerst de pc) en dan zou het moeten lukken.

Het kan ook zijn dat je een netwerk moet aanmaken, maar dat is als laatste en optie.

De woensdag rond half 9 savonds, lag hier het internet plat en toen stekker uit en terug aan, het marche terug.

 

0 pluimen
Oni84
Aspirant verkenner

Dank u voor het antwoord 😄Alles heropstarten was het eerste dat ik probeerde. 🙂

Had ook al aan kabel gedacht maar moest nog aansluitingen kopen om de kabel in de flybox te steken. (Heb bij de vernieuwing van de electriciteit van het gebouw ook internet kabels ingebouwd.)  Die kopjes heb ik daarstraks gekocht. Ga het straks of morgen is proberen.

 

Neemt wel ni weg dat ik met m'n laptop via wifi wil kunnen surfen... 

Wat bedoel je juist met een netwerk? Thuisnetwerk? Waar vind ik info om dat te doen?

 

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Een huisnetwerkthuisnetwerkof HAN (van het EngelsHome Area Network) is een computernetwerk dat gebruikt wordt in een woning, die verbinding maakt met het internet (https://nl.wikipedia.org/wiki/Huisnetwerk).

Meer info en hoe je het moet aansluiten, vind je hier: https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/thuisnetwerk-deel-al-je-bestanden/?API_COOKIE_RED... .

Eénmaal je thuis netwerk voor je pc (via kabel of wifi), test dat eerst uit en als dit OK is, dan kan je aan de nieuwe netwerk, andere toestellen koppelen. Hoe voor zekerheid, de oude netwerk bij, gooi het zeker niet weg, dat zou jammer zijn. De nieuwe netwerk (voor thuis), geef je ook een nieuwe naam (bvb Oni new).

Wat zeker ook handig kan zijn, is een andere kabel te gebruiken en normaal moet jouw pc, een nieuwe thuisnetwerk, automatisch maken. Maar nogmaals, alles hangt af van hoe je pc in elkaar steekt en welke programma's.

Maar probeer eerst bvb, om eens alle kabels te ontkoppelen en terug aan te koppelen. 

Sukses ermee 🙂

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Schoot me ook even nu te binnen:

* Test eventueel de flybox in een Orange-winkel, als je eventueel naar hun richting moest 🙂

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen