annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Data verbruik

Topic gestart op: 25-09-24 08h46

Antwoorden: 5 antwoorden

gertencindy1
Aspirant verkenner

Data verbruik

OPGELOST

Ik krijg steeds berichten in mijn mail box dat mijn opslag ruimte opgebruikt is en binnenkort geen mails meer kan ontvangen.  Wat kan ik daaraan doen?

Ze stellen voor meer opslagruimte te kopen, maar is dit wel betrouwbaar?

Labels (1)
  • 5G

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @gertencindy1 ,

Zou het kunnen zijn dat je een @gmail adres hebt?
Wat de laatste tijd bij vele mensen voorkomt is dit:

Android telefoons slaan soms foto's automatisch op in de cloud van Gmail, genaamd "Google foto's". Je hebt gratis een bepaald aantal GB ter beschikking om foto's op te slaan. Echter worden deze GB's ook gebruik voor je mails op te slaan van je mailadres. Als je gsm dus automatisch al je foto's en video's op de cloud zet dan kan het gebeuren dat je geen mails meer kunt ontvangen en moet je dus bijbetalen voor meer ruimte.

Ga eens naar deze pagina https://photos.google.com/ en log in met je gmailadres. Waarschijnlijk zal het daar vol staan met foto's en video's. Als je deze wist, dan komt er ruimte vrij voor mails te ontvangen.
Je kan in de Google foto's app op je gsm instellen dat de foto's/video's niet meer automatisch opgeslagen worden in de cloud.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @gertencindy1 ,

Zou het kunnen zijn dat je een @gmail adres hebt?
Wat de laatste tijd bij vele mensen voorkomt is dit:

Android telefoons slaan soms foto's automatisch op in de cloud van Gmail, genaamd "Google foto's". Je hebt gratis een bepaald aantal GB ter beschikking om foto's op te slaan. Echter worden deze GB's ook gebruik voor je mails op te slaan van je mailadres. Als je gsm dus automatisch al je foto's en video's op de cloud zet dan kan het gebeuren dat je geen mails meer kunt ontvangen en moet je dus bijbetalen voor meer ruimte.

Ga eens naar deze pagina https://photos.google.com/ en log in met je gmailadres. Waarschijnlijk zal het daar vol staan met foto's en video's. Als je deze wist, dan komt er ruimte vrij voor mails te ontvangen.
Je kan in de Google foto's app op je gsm instellen dat de foto's/video's niet meer automatisch opgeslagen worden in de cloud.

gertencindy1
Aspirant verkenner

Bedankt! 

Daar ben ik echt mee geholpen. 

Mvg Cindy 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@gertencindy1 

Zoals @Gregory reeds heeft aangehaald: Orange beheert zelf geen mails en stelt geen mail ter beschikking.

Welke mail bij welke provider gebruik je? Het is daar dat je eens moet kijken. Zo een bericht kan dus wel degelijk echt zijn. Maar voorzichtigheid is altijd geboden. Kijk goed na wie de afzender is van de mail.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Gregory
Wijze
Wijze

Deze mails/berichten komen niet van Orange.  Ten andere, Orange heeft geen mailserver voor klanten zoals telenet vb

Leden met de meeste pluimen