Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-07-20 17h39
Antwoorden: 5 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Het betreft een Pixel 4
Ik heb het probleem dat sinds het download mijn 4G 'knippert'.
Daarmee bedoel ik dat de indicator constant verdwijnt en weer verschijnt. Het mobiele internet werkt ook gewoon niet. Ik krijg geen verbinding. Bellen en sms'en werkt wel nog perfect.
Het probleem is ontstaan nadat ik de E-sim downloaddde (met een QR code die ik kreeg uit de winkel).
Let wel: ik heb geen fysieke simkaart meer in mijn toestel wat me het hele punt lijkt van de E-sim.
De APN instellingen heb ik allemaal nagekeken en deze waren reeds correct. Ook een herstart brengt geen oplossing.
Ik had ook reeds contact met de helpdesk maar die kon me niet meteen vertellen wat het probleem was.
Is het de bedoeling dat de fysieke sim dan toch aanwezig moet zijn? (Heb deze momenteel niet bij de hand dus kan het niet meteen uitproberen)
Ik had gehoopt dat ik het sim slot kon gebruiken voor een andere sim.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb ondertussen nog eens herstart en het lijkt opgelost.
Mogelijks duurt het paar uurtjes voor dat allemaal in orde is. (Het is essentie ook een volledig nieuwe sim.. denk ik)
Ik ben er geen specialist in, maar voor zover ik weet is het wel inderdaad de bedoeling dat je twee verschillende sims tegelijkertijd kan gebruiken, een fysieke en een virtuele (of E-Sim).
En voor zover ik er iets van af ken is het helemaal niet verplicht om er ook echt twee te gebruiken, met één sim moet het ook werken. En of dat nu de fysieke of de virtuele is, mag volgens mij niet uitmaken. Maar heb je al eens in de handleiding van uw foon gekeken of er daar niks van instaat?
Eens @patrick2 mentionen, van hem weet ik dat hij de E-Sim van Orange reeds uitgetest heeft. Wellicht kan hij een en ander bevestigen (of ontkennen).
Bedankt, maar al die informatie heb ik zelf doorlopen. Het lijkt me echt een netwerk probleem.
Ik probeer vanavond de sim er nog eens in te stoppen. Mss is dat heel even nodig... Heb er geen idee van.
Het is alleen mega vervelend. Gelukkig heb ik de tweede sim waar ik ook internet mee heb.
De eerste link gaat over Google Fi. Een dienst die we hier niet kennen (helaas :-))
Ik heb ondertussen nog eens herstart en het lijkt opgelost.
Mogelijks duurt het paar uurtjes voor dat allemaal in orde is. (Het is essentie ook een volledig nieuwe sim.. denk ik)