annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Esim buitenland Namibië

Topic gestart op: 18-08-22 14h16

Antwoorden: 5 antwoorden

Geert002
Aspirant verkenner

Esim buitenland Namibië

Beste,

Wij gaan binnenkort op vakantie naar Namibië.

Is het raadzaam om daar ter plaatse een prepaid kaartje te kopen ?

Want ik lees hier ook over een Esim. Is dit ook een beter optie voor daar en hoe werkt dit juist ?

Ik beschik momenteel over een iphone12 mini. Zoals ik lees zou de Esim hier op moeten werken.

Alvast bedankt.

Geert

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Glenn1
Aspirant verkenner

Hoi hoi, 

 

Alvast een fijne reis toegewenst, om even kort op de bal te zitten zou ik ook gaan voor een pre-paid kaart. Zo ben je uiteraard toch wel zeker van geen verborgen kosten ....

patrick2
Wijze
Wijze

@Geert002 

Persoonlijk zou ik je aanraden om daar zeker een prepaid kaartje te kopen of iets van een kaartje om te surfen. Heb de tarieven eens opgezocht en het is daar niet goedkoop want het kost daar € 14 per MB. 

E-sim is een virtuele simkaart ( Embadded SIM ) en is op de top toestellen van iPhone als Samsung beschikbaar. Je kan dan naar een Orange shop gaan daar een QR code vragen en dan scannen op je toestel. Je 'simkaart' zal dan geactiveerd worden in de gsm in plaats van een fysieke simkaart die je erin steekt. 

Nu kan het zijn dat dit ook in het land te verkrijgen is waar je heen gaat maar dat weet ik niet. Je kan dan je fysieke kaart van Orange behouden en dan daar van een plaatselijke provider de E-sim activeren. Op die manier kan je daar dan de plaatselijke sim gebruiken om te surfen. Zou er niet mee bellen als gebeld worden en ook via je Orange kaartje zou ik geen oproepen doen en of ontvangen.

 

Schermafbeelding 2022-08-18 om 14.39.54.png

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


ludotravel
Gewaardeerd verkenner

hallo, In plaats van buiten Europa een lokale prepaid simkaart te kopen en in uw toestel te plaatsen kan je nu ook een prepaid eSIM activeren zonder uw fysieke simkaart te verwijderen. zie vb.  "Holafly"  Voorwaarden : toestel moet eSIM-compatibel zijn en de beperkingen van de provider(dus orange) moeten ontgrendeld zijn om eSIM te kunnen gebruiken. Wat ik mij afvraag. Moet Orange actie ondernemen om een  prepaid E-sim te kunnen gebruiken naast uw gewone simkaart?
 
Holafly | Internationale data-eSIM-kaarten voor op reis
patrick2
Wijze
Wijze

@ludotravel 

Nee Orange moet en kan geen actie ondernemen om een E-sim in welke vorm dan ook te gebruiken.

Het is afhankelijk van het toestel of een E-sim dan wel of niet gebruik kan worden. Ook zal Orange of eender welke provider geen beperkingen opleggen om een E-sim te kunnen gebruiken dus die voorwaarden is er niet eens.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen