Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 13-01-25 13h49
Antwoorden: 4 antwoorden
Goedemiddag, ik heb een specifieke vraag voor jullie.
Begin dit jaar organiseerden we een relatief groot outdoor event. Dit was een zodanig succes dat er quasi geen 4G of telefooncapaciteit meer was op het terrein. Dit was het geval bij alle drie de netwerken (Proximus, Orange en Telenet). Het grote probleem is dat al onze interne systemen werken via simkaarten (bancontact terminals, scanners aan de ingangen, internet in onze headquarters,...)
Doordat ons event een groot succes was, hadden we nergens nog een internetverbinding. Dit is natuurlijk cruciaal voor het goed monitoren van de bezoekersstroom en naar ticketcontrole toe.
We willen dergelijke problemen naar komende editie toe graag vermijden.
Alle providers hebben één of meerdere zendmasten op de rand van het terrein, dus qua dekking zitten we feitelijk perfect.
Is het normaal dat bij +-12000 bezoekers op dezelfde locatie het netwerk overbelast wordt?
Of kan er aan een zendmast tijdelijk extra capaciteit gegeven worden?
Groeten,
Sander
Hey @eyegraphic ,
Als je zelf Orange klant bent kun je mss eens contact nemen met de businessdienst van Orange om te horen of er mogelijkheden zijn voor een (tijdelijke vaste internetverbinding) of een tijdelijke netwerkboost tijdens het evenement.
Kan ik die mensen via mail bereiken? Want ik heb geen zin om een half uur te telefoneren en de uitleg te proberen doen aan een callcenter medewerker die vervolgens een ticketje aanmaakt waar ik nooit meer iets van hoor.
Hey @eyegraphic ,
check even https://business.orange.be/nl/zelfstandigen
Daar kun je contact nemen of een offerte aanvragen.
Even ter extra info;
Rechts onder zie je een foto van een medewerker, daarop klikken voor contact.