annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox Samba share USB schijf

Topic gestart op: 29-11-18 15h46

Antwoorden: 9 antwoorden

dda
Gewaardeerd verkenner

Flybox Samba share USB schijf

Ik probeer een externe USB schijf te delen via de samba share van de flybox. (de schijf werkt perfect in sharing op mijn Airport time capsule).

Samba sharing aangezet en account aangemaakt met read/write rechten...

Echter wordt de schijf alleen in read only mode gedeeld, na het verbinden (met gebruikersnaam/wachtwoord) kan ik alleen maar lezen wat er op staat maar niets wijzigen...

Gebruikt er iemand met succes de Samba sharing mode op zijn Flybox? Zijn er speciale parameters? 

thx

Labels (2)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Jerre
Gewaardeerde genezer

Welk filesysteem staat er op de USB schijf ? Mogelijk is dit niet read/write ondersteund op de Flybox.

dda
Gewaardeerd verkenner

Dag Jerre,

Hier heb ik ook aan gedacht, maar ze is exfat, zou het meest universeel moeten zijn naast fat32, ik heb hier een mix van mac, windows en linux computers dus dat is een must... Het is mijn grootste schijf, ik ben ze aan het copiëren naar enkele kleinere alvorens ze als fat32 te formatteren en opnieuw te testen...

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Dag dda,

Met FAT32 heb je wel de 4GB filesize limiet.
Ik kan enkel een Poolse PDF terugvinden van de Huawei B525 en daarin staat FAT, FAT32, EXT2 en EXT3.

0 pluimen
dda
Gewaardeerd verkenner

Hallo Jerre,

Bedankt...

Tja ik weet dat ik met die limiet zit maar gezien exfat niet schijnt te werken wil ik het toch eens proberen...

Ik laat wel weten wat de uitkomst is...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen