annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox > Internet Connectie valt geregeld weg

Topic gestart op: 03-06-20 09h43

Antwoorden: 15 antwoorden

Digbike
Gewaardeerd verkenner

Flybox > Internet Connectie valt geregeld weg

Sinds kort gebruik ik aan zee een Flybox om TV te kijken, bvb via Chromecast en de app VRT.NU e.a.

Maar tot mijn grote ergernis valt de connectie tijdens het kijken geregeld weg waardoor we weer een halve minuut tot een minuut moeten wachten om verder te kijken (m.a.w. de ganse tijd bufferen).

Nochtans als ik naar de modem kijk zijn alle streepjes actief, dus maximum bereik.

Als ik naar de website surf om de netwerkdekking te checken, staat het eveneens op het maximum.

Ik vind geen geldige reden waarom het dan niet zou werken... zéér frustrerend.

Het ligt zeker niet aan de Chromecast, noch aan de app's want die werken perfect als we op vakantie gaan met een andere internet connectie. 

Dus het lijkt alsof de Flybox modem een constante connectie niet kan verwerken, zeker voor videostreaming.

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Digbike
Gewaardeerd verkenner

Spoiler
Hallo,

Neen het probleem is niet opgelost, heb alle mogelijke opties al gedaan:

- modem voorkeur forceren naar 4 G 

- modem resetten

- sim kaart uithalen en terug in

- op een andere plaats aansluiten

Als ik een Ookla Speedtest doe, zie ik het even naar 20 Mbps gaan en daarna hun terug naar 1 à 2.

Het is gewoon hopeloos.

Dus heb het formulier ingevuld om het contract op te zeggen.

Nog geen telefoon teruggekregen, zelf gebeld, ze kunnen me momenteel niet verder helpen omdat ze zelf technische problemen hebben met hun software ....

Tja.
0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Digbike  in plaats van het contract op te zeggen kan je ook een andere flybox vragen. Het kan een defect zijn wat ze niet zien. Zou hem eens omruilen naar een andere flybox.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Digbike
Gewaardeerd verkenner

Nee, ik denk niet dat de Flybox een defect heeft.

Het is gewoon het bereik van het 4G netwerk dat onvoldoende is, het signaal is niet constant waardoor de snelheid variëert. 

Nochtans bij de check op de Orange site vooraf, was het adres ideaal voor 4G, niet dus.

Ik zal moeten overschakelen naar vast internet ipv 4G.

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Nee, ik denk niet dat de Flybox een defect heeft.

Het is gewoon het bereik van het 4G netwerk dat onvoldoende is, het signaal is niet constant waardoor de snelheid variëert. 

Nochtans bij de check op de Orange site vooraf, was het adres ideaal voor 4G, niet dus.

Ik zal moeten overschakelen naar vast internet ipv 4G.

Ugh @Digbike,

Aarzel zeker niet om je bereik te controleren via deze console. Stuur ook sowieso een bericht naar het webcare-team op sociale media zodat ze een dossier hiervoor opmaken.

Totem's zonnegroeten,

Totem

patrick2
Wijze
Wijze

Dat is ook een optie @Digbike . Wel jammer dat het niet optimaal werkt , hoe is je 4G ontvangst dan van de gsm thuis ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen