Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-06-20 09h43
Antwoorden: 15 antwoorden
Sinds kort gebruik ik aan zee een Flybox om TV te kijken, bvb via Chromecast en de app VRT.NU e.a.
Maar tot mijn grote ergernis valt de connectie tijdens het kijken geregeld weg waardoor we weer een halve minuut tot een minuut moeten wachten om verder te kijken (m.a.w. de ganse tijd bufferen).
Nochtans als ik naar de modem kijk zijn alle streepjes actief, dus maximum bereik.
Als ik naar de website surf om de netwerkdekking te checken, staat het eveneens op het maximum.
Ik vind geen geldige reden waarom het dan niet zou werken... zéér frustrerend.
Het ligt zeker niet aan de Chromecast, noch aan de app's want die werken perfect als we op vakantie gaan met een andere internet connectie.
Dus het lijkt alsof de Flybox modem een constante connectie niet kan verwerken, zeker voor videostreaming.
@Digbike in plaats van het contract op te zeggen kan je ook een andere flybox vragen. Het kan een defect zijn wat ze niet zien. Zou hem eens omruilen naar een andere flybox.
Nee, ik denk niet dat de Flybox een defect heeft.
Het is gewoon het bereik van het 4G netwerk dat onvoldoende is, het signaal is niet constant waardoor de snelheid variëert.
Nochtans bij de check op de Orange site vooraf, was het adres ideaal voor 4G, niet dus.
Ik zal moeten overschakelen naar vast internet ipv 4G.
Nee, ik denk niet dat de Flybox een defect heeft.
Het is gewoon het bereik van het 4G netwerk dat onvoldoende is, het signaal is niet constant waardoor de snelheid variëert.
Nochtans bij de check op de Orange site vooraf, was het adres ideaal voor 4G, niet dus.
Ik zal moeten overschakelen naar vast internet ipv 4G.
Ugh @Digbike,
Aarzel zeker niet om je bereik te controleren via deze console. Stuur ook sowieso een bericht naar het webcare-team op sociale media zodat ze een dossier hiervoor opmaken.
Totem's zonnegroeten,
Totem