annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox met Go Extreme werkt niet in buitenland

Topic gestart op: 01-05-24 00h22

Antwoorden: 18 antwoorden

Virannha
Ervaren verkenner

Flybox met Go Extreme werkt niet in buitenland

OPGELOST

Op aanraden van iemand hier, verving ik het 150GB Flybox kaartje door eentje van 300GB, om thuis TV te kunnen kijken als de  Proximus vaste lijn voor de zoveelste keer niet werkt.

We zijn nu met de camper in het buitenland en de Flybox detecteert wel een GSM signaal maar het LEDje blijft rood. Conclusie, de Flybox is geprogrammeerd om niet te werken in het buitenland - tevoren dacht ik dat de beperking op de 150GB SIM kaart zat.

Geen echt probleem, als ik extra data nodig heb kan ik de Go Intense SIM in mijn telefoon vervangen door de de 300GB Go Extreme SIM. Maar..... dit is het ideale excuus om een tablet met 4G te kopen. LOL. Heb nog een oude tablet met... Android 6! Werkt nog maar traag.

Wat me opvalt thuis, is dat de Flybox Router een grotere downloadsnelheid heeft dan mijn gsm als ik beide op dezelfde plaats houd. (verschillende keren getest) en eigenlijk is het signaal van de Flybox dan nog een stap meer, namelijk naaar mijn laptop.

OK nu kom ik aan mijn vraag (eindelijk, denken jullie!): Zijn er verschillen tussen de verschillende merken tablets wat betreft de connectiviteit met internet? Downloadt bvb een Samsung vlugger dan een Lenovo? Of ben ik eigenlijk toch beter met een Mifi te kopen? Is eigenlijk voornamelijk bedoeld om in het buitenland Blokken en het nieuws te volgen en tenslotte is een tablet kopen onnozel geld wegsmijten want ik kijk tv op de laptop... maar ja ik zou liever mijn (dure) laptop sparen voor computer dinges te doen ipv tv te kijken....

Alternatief, kan ik de Flybox herprogrammeren zodat die in het buitenland werkt?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Virannha 

De Flybox kun je niet hacken hé ( al is veel mogelijk maar goed illegaal is wat anders ). 

Maar ieder normaal mens doet dat niet en dus weet geen gebruik in het buitenland. Alternatief ... tablet met 4/5 G daar waar je dus een simkaart in kan steken of een Mifi router. 

Maar wat is voor jou het makkelijkste ? Kijk je graag op een root scherm zou ik een Mifi router nemen en die verbinden aan je laptop dan heb je meer kijk genot. Kijk je graag op een kleiner scherm dan is en tablet de uitkomst. Ook als je nog wat in je bed kijkt kan je beter een tablet gebruiken dan een laptop. 

Maar goed dit zijn keuzes die je zelf moet afwegen daar kunnen weinig je een advies ingeven. Ik kijk bijvoorbeeld graag op een groot scherm tv of eender wat dus dan is de keus rap gemaakt. Enkel in mijn bed kijk ik ook tv enkel daar gebruik ik een tablet. Op die manier moet ik de tv niet aanzetten en kan mijn partner rustig slapen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
digiboy40
Leidende verkenner

Flybox enkel op een vast adres? Waarom promoot Orange dan het volgende?: "enkel een stekker nodig en je hebt internet" of "gebruik de flybox op je vakantiebestemming in Belgie"...dus als ik mijn Flybox 1 km verderop ga gebruiken bij buren wordt hij dus afgesloten? Het is toch gewoon een SIM kaart met 4G ontvangst zoals bij een GSM? Met een GSM blijf je toch ook niet thuis zitten:)....allemaal onduidelijk

0 pluimen
Virannha
Ervaren verkenner

In praktijk kijken ze niet zo nauw, we namen onze Flybox altijd mee naar Mol op de camping, werkte daar zowel als thuis. Maar in theorie mocht het inderdaad niet. Ondertussen hebben we die caravan niet meer maar een camper in de plaats. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Virannha 

De Flybox is sowieso niet te gebruiken in het buitenland die is enkel voor een vast adres in België. Dus die optie heb je al niet en moet je ook niet aan denken. 

Betreft een tablet , je kan kijken voor eender welk merk je wil. Die van tegenwoordig zijn niet allemaal de sloomste meer ze worden enkel maar beter en beter. Ok als je in het buitenland echt wil kijken kan je er voor kiezen eentje te nemen met 4g , steekt er je simkaart in en je kan hem gebruiken. 

Een Mifi router is ook een optie en ook zeker geen verkeerde. Daar kan je dan een laptop mee verbinden of eventueel een smart tv , een kleine variant weliswaar voor in de camper. 

Maar goed jij moet je keuzen maken , je zegt ik wil de laptop , je DURE laptop , gebruiken voor pc dingen dus dan heb je eigenlijk al je antwoord gegeven of je een tablet moet kopen. Maar je spreekt ook er van dat je het geld weg gegooid vind dat je ene moet kopen aangezien je een laptop hebt , een hele DURE. 

Het maakt niet uit hoe duur iets is het gaat er om hoe jij iets wil gebruiken. En als ik veel geld uit geef aan een goede laptop , ik gebruik de nieuwste Macbook , dan neem ik die mee als tv en pc te gebruiken. Dat is een groter scherm je kan kijken op je tafel en een tablet is maar klein. Ok je kan een dure iPad kopen met een 12 Inch scherm je betaald € 1200 en je. bent vertrokken. heb je dat geld er voor over dat is aan je zelf te bepalen. 

Maar zoals ik al zei een kleine tv die op wifi kan en een Mifi router samen verbinden is ook eventueel een optie. Je hebt een camper die tv zet je daar in en je kan ook tv kijken. Je zou zelfs een schotel kunnen aankopen op een statief buiten en je kan tv kijken als je die aan die tv verbind. 

Dus er zijn mogelijkheden genoeg maar het is wat je er aan wil geven. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Virannha
Ervaren verkenner

Ik dacht dat het de Simkaart van de Flybox was was die voorkwam dat men 't in 't buitenland gebruikte, niet het toestel zelf.

Ik zie Mifis te koop voor minder dan 100 euro, een 4G tablet voor ongeveer 300 euro. Goedkoop vergeleken met de kost van een goede laptop. En je hebt gelijk, eens het idee van een nieuwe tablet in mijn hoofd zit zal 't een tablet worden 😎

Ook handiger om rond te rijden en de volgende camperplek te zoeken dan op een kleiner scherm zoals de gsm. Dat gaat met de laptop ook natuurlijk maar is wat onhandig. 

OK, tablet it is 😎

Leden met de meeste pluimen