Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-12-24 16h37
Antwoorden: 6 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo iedereen,
I ben al een lange tijd trouwe gebruiker van de Flybox, maar deze begin nu stilaan mankementen te vertonen zoals regelmatig uitvallen. Nu zit ik met het idee te spelen om ergens een alternatieve router te kopen (zoals de TP link Archer bijvoorbeeld) maar vroeg me af of je de simkaart van de Flybox daar wel in kunt/mag gebruiken? Waren die niet 'beveiligd' waardoor ze enkel in een Flybox werken of heeft dat enkel betrekking op het feit dat je ze niet in een telefoon mag/kunt gebruiken en kan het wel in een gewone 4g router? Alvast bedankt voor verdere info.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hey @Cumulus ,
1. Een Flybox simkaart zou normaal in een andere flybox ook moeten werken. De beperking is enkel voor "niet Orange" flyboxen/mifi routers.
2. Je kan met Orange Mobile Large gebruik maken van het 5G netwerk. Echter moet je mifi router/flybox dit ook ondersteunen. Mifi routers met 5G bestaan maar kosten redelijk wat. In mijn ogen zou je hiermee geld verkwisten vermits je "slechts" 300Gb hebt om te verbruiken en dit via 5G er zeer snel kan doorgejaagd worden. 😂
3. 4G en 5G zijn 2 verschillende signalen. Het kan perfect zijn dat 4G niet werkt en 5G wel. Echter, als er een storing is dan zullen meestal beide niet werken tenzij het echt een storing is op 1 zendmast.
Een Flybox is inderdaad een achterhaald product. "Weinig" data, piek en daluren, daarom dat iedereen met een beetje kennis snel de bovenstaande combinatie van @Gregory zal aanbieden. Persoonlijk heb ik ook wat boxen liggen gekoppeld met een Large abonnement.
Orange Large GSM abonnement is ook wel 10 euro duurder. De 30 euro is maar 1 jaar geldig!
Ik heb ook al 8 jaar een Orange Flybox. Van 20 naar 28 euro en nooit hogere datalimiet!
Ben nu overgeschakeld naar HEY! TELECOM: 200GB /25 EURO/Maand: HEY Sim werkt ook in de Flybox en geen piek en daluren! De HEY Sim kan je trouwens in alle 4G modems gebruiken en ook met Mifi.
Ik heb nu geen piek en daluren meer, 200 GB ipv 160 GB en onbeperkt bellen en sms'en
Toekomstgericht: DIGI: 10 euro per maand voor onbeperkt internet !
Dank voor deze zeer nuttige info, Die 300 GB zou een geweldige oplossing zijn want ik en mijn partner hadden tot nu toe elk een eigen Flybox en betaalden dus 56 euro voor dezelfde hoeveelheid data.
Nog enkele vraagjes:
- zou mijn flybox simkaart werken als ik die in de (recentere) Flybox van mijn partner steek of is die beperking ook voor Flyboxen onderling?
- als ik de nieuwe simkaart van Orange Mobile Large in deze flybox steek, komt er dan 4g of 5g snelheid uit (wetende dat dit als 5g staat aangeprijsd)? Of ondersteunt die enkel 4g?
- werken die 4g en 5g afzonderlijk van elkaar en zou dat dus betekenen dat ik nog internet heb als er een storing is bij Orange (zoals gisteren het geval was hier in Londerzeel)?
Eigenlijk vraag ik me af waarom men dan nog voor een Flybox zou kiezen, als ik het goed begrijp heb je dan voor 2 euro extra twee keer zoveel data, kun je die data 24/24 gebruiken (geen piek en daluren), is het een 5g verbinding en ben je niet verplicht om die enkel op een vast adres te gebruiken?
Hey @Cumulus ,
1. Een Flybox simkaart zou normaal in een andere flybox ook moeten werken. De beperking is enkel voor "niet Orange" flyboxen/mifi routers.
2. Je kan met Orange Mobile Large gebruik maken van het 5G netwerk. Echter moet je mifi router/flybox dit ook ondersteunen. Mifi routers met 5G bestaan maar kosten redelijk wat. In mijn ogen zou je hiermee geld verkwisten vermits je "slechts" 300Gb hebt om te verbruiken en dit via 5G er zeer snel kan doorgejaagd worden. 😂
3. 4G en 5G zijn 2 verschillende signalen. Het kan perfect zijn dat 4G niet werkt en 5G wel. Echter, als er een storing is dan zullen meestal beide niet werken tenzij het echt een storing is op 1 zendmast.
Een Flybox is inderdaad een achterhaald product. "Weinig" data, piek en daluren, daarom dat iedereen met een beetje kennis snel de bovenstaande combinatie van @Gregory zal aanbieden. Persoonlijk heb ik ook wat boxen liggen gekoppeld met een Large abonnement.