annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox werkt niet meer

Topic gestart op: 31-07-20 23h08

Antwoorden: 10 antwoorden

ENSJ
Gewaardeerd verkenner

Flybox werkt niet meer

Ik begin het echt verdomd lastig te vinden om nog positief te wezen over Orange.

Buiten een steeds wegvallende wifi verbinding op mijn vaste pc (omdat de ethernet poorten niet willen werken op de modem) zijn er nu ook problemen ontstaan met de flybox zelf.

Meerdere keren per dag (soms zelfs paar keer binnen één uur) springt de flybox op rood. Normaal is het uittrekken en terug insteken voldoende om dit op te lossen. Maar sinds kort verwijst hij mij dan telkens naar de flybox webpagina en ben ik verplicht een wachtwoord in te stellen. Bij de tweede keer dat dit dan gebeurd herkent hij mijn wachtwoord niet en blokkeert hij mij. Ongeacht of ik kan inloggen op die stomme flybox pagina kan ik via daar géén verbinding maken met flybox. Zo net een harde rest uitgevoerd en binnen de tien minuten lag hij terug plat.

Ik wil heel graag een duidelijk antwoord waar de problemen zouden kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen? Ik ben verplicht thuis te werken en het is al lastig genoeg met die klotewifi zonder dat er ook nog problemen zijn met de modem zelf. 

Gefrustreerde groeten 
ENSJ

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
patrick2
Wijze
Wijze

@ENSJ  je zou al eens kunnen proberen je Flybox te verplaatsen. Hij werkt via een 4 G verbinding en het kan perfect zijn dat je op die plaats geen goede 4 G verbinding hebt. Dan betekend het ook dat je verbinding gewoon weg valt dus probeer je Flybox op een andere plaats te zetten als eerste stap. Moest je dat geen oplossing bieden als je dat een tijdje geprobeerd hebt kan je ook eens de klantendienst bellen en daar aangeven dat er een probleem mee is ( een Flybox kan ook defect gaan ). Dan kan je ook een andere Flybox gaan halen en die dan thuis zetten. Maar probeer eerst je Flybox te verplaatsen ,  het werkt net als een gsm als je aan de ene kant met je geen gsm geen ontvangst heb ga je aan de andere kant staan waar er wel ontvangst is en dat werkt het zelfde met de Flybox.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
ENSJ
Gewaardeerd verkenner

Verplaatsen geeft hetzelfde resultaat. De ene keer blijft hij na een harde rest goed voor een paar uur, andere keren ligt hij om de 5 minuten uit en duurt het soms tot 2 resets eer hij op groen blijft staan.

Bellen met klantendienst haalt niets uit. Ze vragen telkens of ik op de pagina van de flybox geraak, maar die blijft laden zonder iets te tonen meestal. Dan zeggen ze dat de IT dienst me binnen de vier dagen terugbelt en daar ben ik al 9 dagen op aan het wachten...

Heb gisteren nieuwe SIM kaart gekregen, nu is de flybox sinds 21u gisteren tweemaal op rood gesprongen. Het grootste probleem dat zich blijft voordoen zijn de DNS instellingen. Vaak weigeren pagina's te laden en valt mijn VPN uit door slechte DNS instellingen. Heb al geprobeerd manueel DNS in te geven zoals die van Google en dergelijke maar lost niets op. Werkt even voor een uur of vier max en valt dan terug op de errors van DNS. 

Zijn er nog andere providers die iets dergelijks als flybox hebben? Ik kan dit echt niet meer aan en ben verplicht thuis te werken maar kan echt niet op deze manier. Heb geen kabels liggen voor internet en huur dit dus kan zelf geen werken laten uitvoeren om het te laten leggen als ik het al wou doen. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ENSJ  De andere providers bieden dit niet aan. Wel jammer te horen dat er geen oplossing is op dit moment. Je kan misschien aandringen om een andere Flybox te krijgen maar dan zal je terug moeten bellen. Anders in een shop langs gaan en daar vragen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@ENSJ 

Wat je altijd kan doen als je iets dringends te doen hebt en de FlyBox laat het afweten: maak van uw smartfoon een hotspot en surf dan met uw laptop via WiFi naar uw foon die op 4G naar buiten gaat. Zoiets heet "Tethering"

Het is natuurlijk wel een zaak wat voor een abo je hebt, de Flybox zal wel meer data hebben dan uw foon. Maar voor dringende zaken is het een oplossing.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen