annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen 5G tijdens het bellen

Topic gestart op: 09-03-25 17h29

Antwoorden: 9 antwoorden

Evelien1410
Aspirant verkenner

Geen 5G tijdens het bellen

Beste

Als ik aan het bellen met iemand dan werkt mijn 5G/mobiel internet niet meer, de wifi werkt wel nog.

Als ik daarna ophang werkt mijn 5G/mobiel internet terug.

Iemand een idee hoe ik dat moet oplossen? Al gebeld naar de 5000 en alles werkt normaal volgens hun, ze weten zelf niet hoe dat zou komen.
Ik heb dit probleem al maanden aan en stuk.

Bedankt!

Labels (1)
9 ANTWOORDEN 9
pau1
Aspirant verkenner

Schakel VoLTE tijdelijk in

• Ga naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken en zet Bellen via 4G (VoLTE) aan.
  • Probeer een testoproep en kijk of mobiel internet werkt.

Controleer de netwerkmodus

• Ga naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus en kies 4G/5G (automatisch).
  • Als je toestel tijdens gesprekken terugvalt op 2G of 3G, dan is dat de reden waarom mobiel internet niet werkt.

Test met een andere SIM-kaart

• Plaats je SIM in een ander toestel en kijk of het probleem blijft.

Als een andere SIM in jouw toestel wel werkt, kan het een probleem zijn met je SIM-kaart of providerinstellingen.

Reset netwerkinstellingen

• Instellingen > Algemeen beheer > Herstellen > Netwerkinstellingen herstellen.
  • Dit reset APN-instellingen en kan conflicten oplossen.

Pletse
Ervaren genezer

Hey @Evelien1410 ,

Het is allesinds geen "Orange" probleem hoor 😉.
Je GSM verzend en ontvangt signaal tijdens het bellen via je simkaart. Als dit "kanaal" bezet is omdat je aan het bellen bent kun je dat kanaal niet gebruiken om internet via mobiele data binnen te halen.

Het kan zijn als je VoLTE of bellen via 4G in/uitschakelt op je gsm dat het dan wel werkt. 

@Gregory  heeft een goeie oplossing geboden voor je navigatieprobleem, download de "maps" van je regio, zo heb je geen internet nodig tijdens het navigeren en kun je gerust verder bellen.

Evelien1410
Aspirant verkenner

Beste @Pletse 

Heeft u een idee hoe ik deze VoLTE moet uitschakelen? Ik heb een samsung galaxy mobiel. Ik vind echter niets terug in de instellingen.

De navigatie is een andere kwestie, ik heb het internet nodig voor alle files in België.

Groeten

Evelien1410

0 pluimen
Pletse
Ervaren genezer

Hey @Evelien1410 ,

VoLTE of bellen via 4G zul je terug vinden bij instelling en dan mobiele instellingen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen