Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-08-24 08h41
Antwoorden: 8 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Er zijn in onze straat rioleringswerken en Telenet heeft de 'paddestoelen' naar de overzijde verplaatst, maar onze kabel werd volgens ons afgekoppeld. We merkten dit pas op de avond. We hebben niets meer. Zijn Orange klant, (dezelfde kabel) en die technieker is geweest maar kon probleem niet oplossen. Geen signaal zei hij.
Telenet ging iemand sturen, maar nu 3 dagen later nog niemand gezien.
Moet de klant dat zo maar accepteren of kan ik compensatie vragen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Uiteindelijk is het (tijdelijk) opgelost. We waren inderdaad afgesloten. Nu een voorlopige kabel gelegd zodat we aansluiting hebben. De definitieve oplossing zal binnen 2 weken gebeuren.
We zijn weer 'online'. 🙂
Uiteindelijk is het (tijdelijk) opgelost. We waren inderdaad afgesloten. Nu een voorlopige kabel gelegd zodat we aansluiting hebben. De definitieve oplossing zal binnen 2 weken gebeuren.
We zijn weer 'online'. 🙂
Dit gaat niet zo heel snel opgelost zijn jammer genoeg. De werken die plaats vinden en dan ook nog Telenet die dan eens het nodige moet komen doen. Ook Telenet zal vergunningen aan moeten vragen om alles in orde te kunnen maken , dus de vergunningen bij de gemeente om te graven en dergelijke.
Hier kan snel over heen gaan maar kan ook langer duren dan voorzien. Als de vergunningen binnen zijn moeten ze ook nog een datum hebben om iemand te laten komen , er zijn immers meerdere werken die plaats vinden dus moet dat goed ingepland worden.
Je zou wel een eventuele compensatie kunnen aanvragen voor de tijd dat je zonder internet en tv zit. Maar dat doe je bij Orange niet bij Telenet. Telenet moet enkel zorgen dat buiten de infrastructuur weer werkt.
Maar je vermeld dat er rioleringswerken zijn dan krijg je toch als klant van die betreffende firma een vermelding dat er tijdelijke ergens onderbrekingen kunnen zijn ? Of hebben ze kabel of de paddestoelen vernield , dus beschadigd door de werken ?
Geen melding gehad van de betreffende werken door Telenet.
Onze buren zaten ook even zonder internet en die hebben de persoon aangesproken. Hij zei dat het weer in orde kwam en maar tijdelijk was. Dat klopte ook voor hen.
Aan onze paddestoel is niet gewerkt. Mijn man vermoed dat 'onze' kabel werd afgesloten omdat er normaal gezien 2 aansluitingen zijn per paddestoel. Het perceel naast ons is pas vorig jaar bebouwd en kreeg een paddestoel. Volgens ons ging die man er van uit dat wij daar ook op aangesloten waren en heeft de oude kabel afgesloten.
Maar dat maakt de zaak dan anders hé dan zijn het geen werken of is het geen schade. In dit geval ben je gewoon geheel afgesloten door een 'fout' of 'vergeten' terug aan te sluiten.
Dan moet je er op blijven hameren bij Orange dat Telenet er haast achter kan zetten.