Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-08-18 22h21
Antwoorden: 7 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste,
Hopelijk krijg ik hier wat meer service dan via de telefoonlijn... Situatie zit als volgt:
Ik ben al even aan het kijken om Telenet buiten te gooien en op zoek naar alternatief.
Hierbij viel m'n oog op Easy Internet at home met een Flybox 4G router.
Online besteld op zondag 22 juli en donderdag 26 juli alles ontvangen.
Vervolgens uitgebreid getest maar de snelheden varieerden te veel als waardige vervanger voor kabelinternet (soms > 100Mbit, andere momenten 8Mbit).
Vrijdag 27 juli vraag ik retour aan op basis van herroepingsrecht en krijg ik meteen mailtje van Orange met de melding dat ik binnen de 5 werkdagen zal gecontacteerd worden voor verdere instructies.
Ik wacht mooi tot donderdag 2 augustus en besluit dan maar om zelf contact te nemen met Orange via telefoon. 1e poging: 20min in wacht en vervolgens bezettoon. 2e poging: halfuur aan de lijn, 2x iemand aan de lijn gehad die me ging "doorverbinden" waarbij ik terug bij het eerste keuzemenu kwam...
Ongeloofelijk, zo'n slechte service heb ik nog nooit ervaren.
Vervolgens heb ik dan maar op Twitter m'n ongenoegen uitgedrukt waarna ik "zo meteen" antwoord ging krijgen in DM. De vrijdag nog steeds niets ontvangen. Nogmaals getweet en dan toch antwoord gehad. Ze konden niets in het systeem terugvinden (1 week verder sedert aanvraag) en regelen stopzetting van abonnement. Ik bevestig het mailtje en krijg een "aanvraag goed ontvangen" mailtje, geen verdere info over de retour van de Flybox. Ik vraag dan via Twitter een retouradres en krijg als antwoord: "gewoon binnen brengen bij Bpost en zeggen dat dat pakket naar orange moet, de beambte doet dan de rest voor de gratis verzending"
Aangekomen bij de post op zaterdag: zij weten van niks.
Bij deze dus: hoe kan ik in godsnaam verder geholpen worden zodat dit opgelost raakt voor die 14-dagen retourtermijn verloopt?!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Even een update.
Een tweede poging bij BPost is wel gelukt en het pakje werd naar Orange verstuurd.
Op 6 augustus kreeg ik een mail vanwege Orange met specifieke/andere instructies ivm retour. (= er moest een specifiek formulier ingevuld worden en in de doos meegestuurd worden).
Nu was dat natuurlijk te laat en heb ik hen het trackingnummer bezorgd op 7 augustus. Werd via mail goed geholpen maar heb verder niets meer vernomen...
Ik ontving in tussentijd wel een factuur van 20 EUR voor het abonnement. Ik ging dan enkele weken op reis en ontving enkele berichten van Orange per sms dat ze mij tevergeefs belden (wat niet het geval was) en met de vraag om terug te bellen. Ik bel terug en krijg aan de lijn te horen dat er een nieuwe call zal ingelegd worden omdat alles afgesloten werd omdat ik niet opnam. Er zou een creditnota van 10 EUR open staan, waarop ik meldde dat ik m'n 39 EUR terug wou voor de router. -> nieuw dossiertje aangemaakt.
Na mijn vakantie direct een Orange winkel binnengestapt met factuur en info. Vriendelijk geholpen geweest. Ze belden naar interne klantendienst en kreeg de opdracht om de 20EUR te betalen zodat alles terugbetaald kon worden.
Enkele dagen later ontvang ik een factuur voor bijna 70 EUR! Opnieuw contact genomen met klantendienst en nieuw dossier aangemaakt door callcenter.
Gisteren dan uiteindelijk opgebeld geweest door een vriendelijke dame van dienst facturatie die me bevestigde te zullen rechtzetten en dan vandaag een mailtje ontvangen ivm krediet voor alle facturen en procedure voor terugbetaling 39 EUR via PP.
Ik hoop dus dat alles bij deze geregeld is. Vind het echt superjammer want ik ging sowieso Telenet stopzetten en alles overzetten naar Orange maar nu heb ik er geen zin meer in. Kost me misschien 30EUR meer in de maand maar heb nog nooit zoveel miserie gehad met geen enkele leverancier..
Helaas hier hetzelfde probleem als je de helpdesk probeert te bereiken word je van het kastje naar de muur gestuurd of soms gewoon afgelegd.
Je zegt dat de snelheden soms wat varieren? Dat kan misschien wel zijn, maar sinds ik Telenet heb omgeruild voor "Easy Internet@ Home" heb ik nog geen enkel probleem ondervonden. Ik ben er dus zeer tevreden over.
Misschien de modem ergens anders zetten, voor een beter ontvangst en snelheid. Als je dan toch wilt opzeggen kan je beter idd naar een Orange shop gaan, dat gaat veel sneller.
Veel succes
Misschien heel het boeltje inpakken en een Orange shop binnenstappen?
Neem uw foon en afgeprinte mails mee om te kunnen staven wat je beweert ...