annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten data aangerekend in buitenland maar mobiele data stond uit?

Topic gestart op: 04-09-18 15h49

Antwoorden: 7 antwoorden

charliefoubert
Ervaren verkenner

Kosten data aangerekend in buitenland maar mobiele data stond uit?

OPGELOST

Beste,

Meermaals probeerde ik Orange te contacteren maar ik heb nog geen antwoord gehad dus ik zal mijn bericht ook hier in het forum plaatsten in de hoop op een snelle hulp.

Enkele weken geleden heb ik met Orange contact gehad over een fout met betrekking tot het dataroamen in het buitenland.
Ik ben net een nieuwe klant bij Orange onder het Arend abonnement.
Ik kreeg een melding, toen ik in Zuid-Afrika was, dat mijn buitenlandse roaminglimiet was bereikt hoewel ik dit specifiek had uitgezet en enkel over de wifi verbinding maakte.
Er werd me toen verteld om best opnieuw met Orange contact op te nemen als mijn factuur binnen is.
Nu heb ik mijn factuur gekregen en dit bedraagt €100. U begrijpt dat ik enkel mijn abonnementskosten van €40 (Arend) overschrijf?

Aangezien ik geen boete wil krijgen voor laattijdige betaling, hoop ik op een spoedig antwoord.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Charlotte Foubert

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

Beste Charlotte,

Dat is inderdaad een heel onaangename situatie. Hier op het forum kunnen we daar helaas weinig aan doen, maar je hebt wel gelijk om alle mogelijke kanalen te gebruiken om de aandacht van Orange hier op te vestigen.

In ieder geval duim ik met u mee dat het snel opgelost geraakt Smiley Vrolijk

Misschien de aandacht van @CandiceV of @TomN hier even op vestigen door hen te mentionen ... Als Orange medewerkers weten zij het beste hoe of naar waar ze deze info/vraag kunnen verder leiden. Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze

Beste Charlotte,

Dat is inderdaad een heel onaangename situatie. Hier op het forum kunnen we daar helaas weinig aan doen, maar je hebt wel gelijk om alle mogelijke kanalen te gebruiken om de aandacht van Orange hier op te vestigen.

In ieder geval duim ik met u mee dat het snel opgelost geraakt Smiley Vrolijk

Misschien de aandacht van @CandiceV of @TomN hier even op vestigen door hen te mentionen ... Als Orange medewerkers weten zij het beste hoe of naar waar ze deze info/vraag kunnen verder leiden. Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


charliefoubert
Ervaren verkenner

Inderdaad, heel vervelend.

Ik heb ondertussen nog steeds Orange niet kunnen bereiken dus heb de factuur van €100 betaald zodat ik geen extra problemen krijg. Ik hoop echter nog steeds op een reactie van Orange en hopelijk een bijhorende terugbetaling.

 

TomN
Orange-werknemer

Hoi @charliefoubert,

Je hebt toch de beste actie ondernomen en de collega's van de klantendienst zullen je zeker contacteren om dit met jou uit te zoeken. Ikzelf en de andere gebruikers hier op Tribe kunnen wel tips en tricks uitwisselen en oplossingen zoeken gebaseerd op onze eigen ervaringen, maar voor nazicht van informatie zoals facturatie is het toch best met de klantendienst contact op te nemen gezien wij als gebruiker op Tribe daar geen toegang toe hebben.

Je kan de klantendienst ook via Facebook of Twitter bereiken (eigen ervaring is dat men snel reageert), en met het dossiernummer kan men kijken wat de huidige status is.

Wat je eventueel intussen ook kan doen is op jouw klantenzone eens de details bekijken (of ze downloaden via je MyOrange app), misschien geeft dit je wel een idee waar de extra kost vandaan komt.

---

Even als tip voor alle gebruikers ivm roaming kosten en om deze te vermijden. Als je naar het buitenland gaat en extra kosten wil vermijden, is het best de roaming uit te zetten voor je vertrekt (dus in België nog) als je niet zinnens bent er gebruik van te maken. Als je toch wat wil kunnen surfen via data of bellen kan je het bedrag voor buiten bundel verbruik in roaming op 0 Euro of een ander bedrag zetten via je klantenzone of via de MyOrange App om verrassingen te vermijden.

charliefoubert
Ervaren verkenner

@TomN Bedankt voor het antwoord.

Ik hoop het. Niet gemakkelijk om Orange aan de lijn te krijgen.

Ik heb de dataroaming inderdaad vooraf in België afgezet dus weet niet hoe die al dan niet zou moeten zijn aangesprongen. Ik hoop dat dit dus spoedig kan worden nagekeken maar ondertussen is er al een week voorbij.
Die limiet steeds tijdelijk aanpassen kan ik volgende keer dan ook proberen.

Leden met de meeste pluimen