annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel internet via Huawei K3565

Topic gestart op: 14-11-21 14h42

Antwoorden: 19 antwoorden

jabu99
Gewaardeerd verkenner

Mobiel internet via Huawei K3565

Omdat ik af en toe mobiel internet nodig heb zou ik een (al wat oudere 3G) dongle van Huawei (K3565) willen gebruiken. Nadat ik er een orange sim kaart heb ingestoken , zie ik dat er een verbinding opgebouwd wordt (bericht is WCDMA Orange B). Echter de internet verbinding komt niet tot stand. Mijn pc is een windows 10 . In de log hiervan zie ik het bericht van de RASclient: "The error code returned on failure is 720".  Is er iemand die dit al eens heeft doen werken?  En vooral, is dit eigenlijk wel mogelijk?

 

alvast bedankt

J

Labels (2)
19 ANTWOORDEN 19
patrick2
Wijze
Wijze

@jabu99 

Dat het in een smartphone werkt ja dat is logisch want het is een tempo Friends kaart dus gewoon een herlaadkaart voor in een gsm toestel. 

Dus om het duidelijk te stellen , het werkt zeker in een smartphone enkel in een dongle stick werkt het niet. 

De Flybox werkt ook goed aangezien ik hier er weinig slechte ervaringen over lees. Enkel dient je 4 G dekking goed te zijn en dat is bij jou wel het geval. 

Er is dus toch een oplossing gekomen al is het niet helemaal de aangereikte oplossing die je wilde hebben.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
jabu99
Gewaardeerd verkenner

Ik heb de usb dongle uiteindelijk niet aan de praat gekregen. Na lang zoeken lijkt het erop dat de sim-kaart niet herkend wordt. Als ik het AT commando SYSINFO stuur krijg ik als antwoord: ^SYSINFO:0,0,0,0,255,,0   waar 255 betekend dat er geen USIM in zit. Als ik dit juist interpreteer ben ik hier dus einde verhaal.

vriendelijke groeten

J

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@jabu99 

Waarschijnlijk dus omdat het een herlaadkaart is en geen data simkaartje. Je hebt toch al wat dingen en pogingen ondernomen enkel jammer zonder succes. 

Je kan wel eventueel een data simkaartje erbij nemen als je een abonnement nog hebt. Zou dan de unlimited nemen heb je toch 60 GB aan data en kan je dus toch iets doen ermee. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Pablo11
Aspirant verkenner

Ja geen last van sorry

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@patrick2 

Als we alle 2 het zelfde denken is het wel duidelijk he .

Het werkt niet op herlaadkaart.

 

Groeten,

bigM

Leden met de meeste pluimen