annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel internet via Huawei K3565

Topic gestart op: 14-11-21 14h42

Antwoorden: 19 antwoorden

jabu99
Gewaardeerd verkenner

Mobiel internet via Huawei K3565

Omdat ik af en toe mobiel internet nodig heb zou ik een (al wat oudere 3G) dongle van Huawei (K3565) willen gebruiken. Nadat ik er een orange sim kaart heb ingestoken , zie ik dat er een verbinding opgebouwd wordt (bericht is WCDMA Orange B). Echter de internet verbinding komt niet tot stand. Mijn pc is een windows 10 . In de log hiervan zie ik het bericht van de RASclient: "The error code returned on failure is 720".  Is er iemand die dit al eens heeft doen werken?  En vooral, is dit eigenlijk wel mogelijk?

 

alvast bedankt

J

Labels (2)
19 ANTWOORDEN 19
jabu99
Gewaardeerd verkenner

bedankt voor de reacties.

Echter volgens mijn klantenzone heb ik zowel belwaarde als GB.

Als ik ze kan bestellen voor mijn prepaid kaartje denk ik dat ik ze ook kan gebruiken 😉

Dit is de screenshot (mijn telefoon nummer heb ik voor het gemak maar zwart gemaakt, maar het staat er wel!)

jabu99_0-1636902774750.png

 

patrick2
Wijze
Wijze

@jabu99

Kijk eens in je instellingen hoe je APN instellingen staan. 

Het vermoeden had ik ook al dat je een herlaadkaart niet in een 3G / 4G stick kan gebruiken. Puur omdat die simkaart de ondersteuning niet bied omdat die voor te bellen en sms'en is en data te gebruiken voor in een gsm toestel. 

Er zijn speciale data simkaartjes die deze ondersteuning wel bieden in die toestellen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Anonymous
Niet van toepassing

@jabu99 @patrick2 

Persoonlijk denk ik dat dit niet is toegestaan , en dat dit de reden is waarom het niet werkt , als je internet wil gebruiken via Huawei K3565 denk ik echt wel dat je een data simkaart moet hebben ( abonnement ) klik ->HIER <- .

Dus volgens mij werkt het niet omdat je tempo friends hebt ( een herlaadkaart ).

Nu ik kan het ook mis hebben.

 

Groeten,

bigM

0 pluimen
jabu99
Gewaardeerd verkenner

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten/opties#/beheer-je-data

De orange website lijkt mijn idee ivm herlaadkaarten toch te bevestigen.

De apn staat op mworld.be

 

Mvg

J

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Het is ook dat geen waar ik aan dacht maar ook ik ben hier niet geheel zeker van. Dus we zitten wel op dezelfde lijn hiermee 🙂 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen