annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel netwerk op de jeugdbeweging

Topic gestart op: 07-10-20 17h49

Antwoorden: 12 antwoorden

Femkeverstuyft
Aspirant verkenner

Mobiel netwerk op de jeugdbeweging

Hallo!

Ik ben leidster bij een jeugdbeweging. Wij hebben geen internet in onze lokalen maar zoeken wel een alternatief. We zouden per jaar, een maand mobiel netwerk in onze lokalen willen. Ik las iets over de flybox, is dit het beste alternatief? 

Alvast bedankt voor de hulp!

Labels (1)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Femkeverstuyft 

De FlyBox is inderdaad een mogelijkheid om "op het terrein" een internetverbinding te realiseren.

Let wel, om zo een toestel te kunnen gebruiken moet er wel heel goede 4G ontvangst zijn op die locatie, anders heeft het geen zin.

Daarenboven, let goed op de gebruiksvoorwaarden:

  • Je kan de FlyBox kopen aan € 39 maar daar hangt een abo van 12 maanden aan vast. Zonder dat abo is dat ding veel duurder, juiste prijs weet ik niet.
  • Opgelet, uw abo van 150 GB per maand, dat is voornamelijk in de daluren en in het WE. Voor in de week overdag te surfen heb je slechts 50 GB. Dat is niet heel veel als je intensief op internet surft. Zeker al geen filmkes kijken ...
  • Als die 50 GB op zijn kun je nog wel verder surfen, maar aan een heel beperkte snelheid. En let op, als die 50 GB erdoor zijn, tellen die andere 100 GB ook niet meer mee, de avonden en WE gaan dan ook op smalband.

Hier is de link naar die info op de Orange website

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Femkeverstuyft
Aspirant verkenner

Bedankt voor de voorwaarden, hier was ik namelijk niet van op de hoogte!

Heeft u toevallig een ander voorstel? Het zou vooral zijn voor in de zomer, als we ons kamp voorbereiden (dus zowel week als weekend) om dingen op te zoeken en spellen voor te bereiden. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Femkeverstuyft 

Het blijft dus zeer belangrijk van op voorhand op de desbetreffende locatie na te gaan of er een sterk 4G signaal is. En dat per provider, je bent er niks mee wanneer er sterk signaal is van provider A en jullie hebben een product van provider B ...

Wanneer je in de brousse in the middle of nowhere zit zou je enkel met satelliet verbindingen kunnen werken, maar dat is verschrikkelijk duur ... 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen