annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Topic gestart op: 26-08-19 17h51

Antwoorden: 36 antwoorden

VeroniqueM
Orange-werknemer

Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Hallo beste Tribers,

Ons 4G netwerk is in ontwikkeling waardoor het vanaf 4 September niet meer mogelijk zal zijn om de Flybox B310 modem met ons netwerk te verbinden.

Wil je je modem blijven gebruiken, moet je voor deze datum wel even een update installeren

Alles wordt duidelijk uitgelegd in onze gedetailleerde online procedure op www.orange.be/nl/updateflybox

 In een paar stappen is het klaar!

Voel je vrij om rooksignalen te sturen naar onze Customer Service team of onze Webcare team als je er nog steeds niet helemaal achter kunt komen.

Véronique M - Orange medewerker

Labels (2)
36 ANTWOORDEN 36
walterBE
Veteraan verkenner

@TomN Bedankt voor de reactie. Ik begrijp dat u hier bent als toevallige gebruiker die toevallig bij Orange werkt en niet als iemand die betrokken is bij deze mistige update-affaire. 

Desalnietemin heeft u al Orange medewerker misschien wel de mogelijkheid om dit via interne kanalen onder de aandacht te brengen? Of weet u wie er misschien wle iets over zou weten? Zou u dat kunnen trachten te doen? Dit te feedbacken?

Iemand in de postitie om dat te kunnen doen zou een script moeten opstellen voor de klantendienst die uitleg geeft over die update; het concept - wie moet wat doen tegen wanneer? Hoe kan men dat doen? Wat als het niet werkt (ik klik op het knopje en het doet niets) Wat als de oude Flybox niet meer werkt door de update en de Klant zit zonder internet?

Of miniaal de instructie uitvaardigen; als er klanten bellen over die opdate van die oude Flybox 'noteren en escaleren met vermelding van X gegevens naar dit specifiek escaltiepunt' waar dan de ene persoon binnen Orange zit die wel van iets weet hierover.

( misschien is er nog een lading demo-unitis van de TP-Link Archer ofzo die men kan kopen voor een symbolisch bedrag, of een nieuwe kunnen kopen voor 39 euro met nieuw contract van 2 jaar en 4x 5 euro korting 'comeriele tegemoetkoming' ... )

Punt is te zorgen dat iemand van iets weet en er een duidelijke piste is om voorzienbare problemen op te lossen. Zodat de klantendienst op een hoger niveau kan werken dan zeggen als reactie op een brief die de klant ontvangen heeft dat men van niets weet en dat is het dan.

alborange
Gewaardeerd verkenner

Geen probleem, hoor. Je probeerde gewoon ons te helpen.

Het is wel een beetje teleurstellend dat @VeroniqueM dit bericht start en dan niet meer reageert op de zeer pertinente vragen die gesteld worden.

Het is duidelijk dat de communicatie over deze noodzakelijke (?) update op zijn minst verwarrend is. Vele mensen kregen de melding (via een persoonlijke brief en nu via dit forum) dat een update van hun modem-firmware noodzakelijk is vóór een bepaalde datum. Echter wanneer men de beschreven procedure volgt, is er geen update te vinden. De modem meldt dat zijn firmware up-to-date is. Nochtans staat in de pdf met de te volgen procedure een screenshot waarop duidelijk een recentere firmware te zien is dan degene die bij de meeste mensen geïnstalleerd is. Er wordt ook gewag gemaakt van de mogelijkheid om de update manueel te installeren, maar nergens wordt een link gegeven waar men die update kan downloaden.

De vragen die @walterBE stelde aan het begin van deze thread zijn dan ook heel erg terecht en ik hoop dat er hier spoedig een deskundig antwoord volgt.

 

VeroniqueM
Orange-werknemer

Beste,

Dankzij jullie boodschappen heb ik vernomen dat het niet mogelijk was om de update file online te vinden Vandaag zullen wij een versie van de Software update file op onze website plaatsen.

Zodra het beschikbaar is zal ik de link naar de update file op dit formu communiceren.

Voor de mensen die toch problemen zouden hebben met het update process of tengevolge van de update,  bel inderdaad naar de klantendienst die jullie zullen verder helpen.

VéroniqueM

walterBE
Veteraan verkenner

Ik had een correcte post gepost (volgens) mij ter attentie van @TomN  en die is gewist als SPAM. 

Een verzoek aan Tom als niet-betrokken Orange-medewerker om dit via interne kanelen onder de aandacht te trachten te brengen.

Ik betreur het wissen van mijn bericht. Een post wissen zonder te weten waarom komt over als censuur. En dat is niet behulpzaam.

 

TomN
Orange-werknemer

@walterBE 

Vreemd, ik zie je post toch nog staan hoor op de eerste pagina van deze thread: https://community.orange.be/t5/Netwerk/Ons-4G-netwerk-evolueert-installeer-de-update-van-je-Flybox/t...

Of had je nog wat anders gepost?

Leden met de meeste pluimen