Mobiel internet
Informatie nodig over mobiel internet? Wil je meer weten over mobiele data? In deze rubriek vind je je antwoorden!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Corre
Gewaardeerd verkenner

Re: Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Ik ga inderdaad nog even wachten op de reactie van VeroniqueM met de link naar de file.

Persoonlijk zou ik ook wel willen weten waarom de update nodig is.

Het is toch een beetje gek om wie weet hoeveel brieven te versturen voor een update die niemand kan uitvoeren.

Wachtend op de link naar de update... 🙂

0 pluimen
Highlighted
Corre
Gewaardeerd verkenner

Re: Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Nog wat extra info.
De eerder vermelde problemen heb ik met een Flybox abonnement met de Huawei B310s-22 4G router/modem.

Een paar maanden nadat ik dit abonnement genomen had voor mijn schoonouders heb ik dit ook genomen voor mijn ouders. Op dat ogenblik werd echter de TPLink Archer MR200 als 4G router/modem meegeleverd.

Dat abonnement heb ik opgezegd en de router werd dus niet meer gebruikt.

Daarom heb ik volgende test gedaan: SIM-kaart die meegeleverd werd met de Huawei B310s-22 (combinatie die niet meer werkt) in de TPLink Archer MR200 gestopt.

En, hoera, het internet werkt dus. Het probleem blijkt dus wel effectief bij de Huawei B310s-22 te liggen.
Hopelijk komt Orange snel met de link naar de juiste update file want de TPLink Archer MR200 gebruik ik liever niet vanwege problemen met de WiFi op 2.4GHz. (De connectie valt geregeld weg op 2.4GHz, Ik heb indertijd 3 routers gewisseld alvorens ik er eentje had die een iets of wat stabiele verbinding maakte met de PC. Geen problemen op 5GHz maar de laptop bij mijn schoonouders kan enkel 2.4 GHz aan.)

Om af te sluiten heb ik de B310s-22 met een netwerkkabel aangesloten op de TPLink Archer MR200 zodat ik nogmaals online kon controleren of er een update was van de B310s-22.

Ik kreeg nog steeds hetzelfde bericht: Je versie is up-to-date.
Niet dus!

Ik wacht dus op de update-file op de Orange website.

Corre

0 pluimen
Highlighted
alborange
Gewaardeerd verkenner

Tja, het ziet ernaar uit dat die update wel degelijk nodig is. Allicht wordt het 4G-netwerk stuksgewijs vernieuwd en zullen de modems slechts regio per regio uitvallen.

Ik weet niet wat @VeroniqueM bedoelde met 'vandaag', maar haar hoopgevende bericht dateert inmiddels van 5 dagen geleden en ik heb nog niets zien verschijnen. Ik denk dat Orange zich veel problemen en ontevreden klanten kan besparen door de uitrol van de update te fixen zodat iedereen die voor zichzelf kan uitvoeren en niet naar de Orange shop moet.

Highlighted
walterBE
Ervaren verkenner

Orange shop? - Op bais van de beschkbare informatie verwacht ik niets anders dan dat in een shop ze u een nieuwe Flybox gaan verkopen.

0 pluimen
Highlighted
Cdt24801
Veteraan sjamaan

@walterBE  schreef:

Orange shop? - Op bais van de beschkbare informatie verwacht ik niets anders dan dat in een shop ze u een nieuwe Flybox gaan verkopen.

Oei, je ziet het wel erg somber in ....

0 pluimen
Highlighted
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Beste klanten,

Het is ons niet gelukt om de update file om onze website te plaatsen.

Wij raden jullie aan om de klantendienst te contacteren en een nieuwe modem aan te vragen.

Mvg

VéroniqueM

0 pluimen
Highlighted
walterBE
Ervaren verkenner

Wij raden jullie aan om de klantendienst te contacteren en een nieuwe modem aan te vragen.

@VeroniqueM  Bedankt voor de opvolging. 

Heeft de klantendienst nu een script/instructies over deze situatie? 

Wat zijn de voorwaarden (kostprijs/contractverbintenis) voor het bekomen van een nieuw toestel voor actieve klanten met een 1ste generatie Flybox? 

0 pluimen
Highlighted
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Beste

De klantendienst heeft de nodige instructies ontvangen in dit verband.

Wij vervangen de bestaande modem (B310) met een nieuw toestel zonder kosten, en ook zonder impact op de contractverbintenis

Mvg

VéroniqueM

Highlighted
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Beste

Inderdaad is die nieuwe techologie in ons netwerk in 3 fases gebeurd, waardoor de Flybox in sommige streken nog steeds werkt.

Aan de andere kant hebben wij de software update file op ons website niet kunnen plaatsen

Wij raden dus aan om contact op te nemen met de klantendienst die het bestaande modem (B310) zal vervangen met een nieuw toestel - zonder kosten en zonder impact op de contractverbintenis.

Mvg

VéroniqueM

Highlighted
Cdt24801
Veteraan sjamaan

@VeroniqueM 

Ik heb zelf wel geen FlyBox maar ik wens jullie toch te bedanken voor de oplossing die jullie hebben uitgewerkt. De beste optie die er te bedenken viel. Zeer goed gedaan Man Erg vrolijk

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen