Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-08-19 17h51
Antwoorden: 36 antwoorden
Hallo beste Tribers,
Ons 4G netwerk is in ontwikkeling waardoor het vanaf 4 September niet meer mogelijk zal zijn om de Flybox B310 modem met ons netwerk te verbinden.
Wil je je modem blijven gebruiken, moet je voor deze datum wel even een update installeren
Alles wordt duidelijk uitgelegd in onze gedetailleerde online procedure op www.orange.be/nl/updateflybox
In een paar stappen is het klaar!
Voel je vrij om rooksignalen te sturen naar onze Customer Service team of onze Webcare team als je er nog steeds niet helemaal achter kunt komen.
Véronique M - Orange medewerker
@VeroniqueM dankjewel.
Met vereende krachten hebben we een goede oplossing gevonden.
Nogmaals dank aan allen die hier hun tips en opmerkingen gepost hebben !
Corre
Met spijt doch niet echt verbazing moet ik hier een vervolg aan breien; mijn vader is vandaag naar de Orange-shop geweest voor zijn Flybox.
Ik laat het hem zelf uitleggen.
walter , het is bij orange in veurne niet verlopen zoals verwacht .
de verkoper kreeg na veel telefoontjes geen toelating om een nieuw toestel gratis mee te geven ondanks dat men mij bij clientendienst dat wel beloofd had.
ze zeggen dat het toestel te oud is en hun garantie bedraagt maar 2 jaar !
om de zaak op te lossen heb ik een nieuwe modem gekocht voor de prijs van 39 eur (normaal 129 eur.
het is dus een nieuw toestel met nieuwe sim kaart , zelfde klientennummer en prijs ( 15 eur/pm)
de oude flybox werktnog tot morgen (vandaar deze mail)
het nieuwe toestel kan vanaf morgen in werking gesteld worden ,ik zal het morgen mee naar brussel brengen.
kan je in de loop van de week eens langs komen om dat te doen?
nb: woensdag en donderdag zijn we er niet.
groeten
papa
het is inderdaad triestig , waarschijnlijk bereikt bepaalde info of instructies de "westhoek" niet.
het was die nieuwe modem kopen of anders moest ik het oude toestel maar opsturen naar de klantendienst en verder afwachten wat er ging gebeuren!
een voorbeeld van klient-onvriendelijkheid
in ieder geval walter bedankt en tot later
papa
@VeroniqueM ik zou graag uw hulp hebben om dit recht te trekken voor mijn vader.
Dit probleem voor mijn vader is opgelost dankzij de hulp van Veronique.
Na vele maanden begint onze oude flybox modem nu ook moeilijk te doen. 's Morgens verbindt hij nog en is er internet. 's Avonds laat kan hij echter geen verbinding meer maken met het 4G netwerk. De volgende ochtend de modem eens herstarten en het werkt terug.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met die lang aangekondigde update van het 4G netwerk.
Zijn er intussen nog andere gebruikers die langsgeweest zijn in de Orange-shop om de Huawei B310s modem te laten vervangen? En is dat inderdaad kosteloos gebeurd zoals hier in dit forum beloofd werd?
Ik snap wel dat men geen toestel van ouder dan 2 jaar in garantie kan vervangen, maar dit heeft niets te maken met een defect van het toestel; wel met een wijziging van hun kant van de infrastructuur waardoor het toestel niet meer bruikbaar is. Dus de verantwoordelijkheid hiervoor lijkt me bij Orange te liggen.
Na vele maanden begint onze oude flybox modem nu ook moeilijk te doen. 's Morgens verbindt hij nog en is er internet. 's Avonds laat kan hij echter geen verbinding meer maken met het 4G netwerk. De volgende ochtend de modem eens herstarten en het werkt terug.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met die lang aangekondigde update van het 4G netwerk.
Zijn er intussen nog andere gebruikers die langsgeweest zijn in de Orange-shop om de Huawei B310s modem te laten vervangen? En is dat inderdaad kosteloos gebeurd zoals hier in dit forum beloofd werd?
Ik snap wel dat men geen toestel van ouder dan 2 jaar in garantie kan vervangen, maar dit heeft niets te maken met een defect van het toestel; wel met een wijziging van hun kant van de infrastructuur waardoor het toestel niet meer bruikbaar is. Dus de verantwoordelijkheid hiervoor lijkt me bij Orange te liggen.
Ugh @alborange,
Voordat je je flybox laat vervangen kan je enkele tests uitvoeren :
1. Controleer je verbruik. Heb nog genoeg GB over om te surfen?
2. Indien je nog genoeg GB hebt, plaats je flybox op een andere plaats (vlakbij je venster)
3. Probeer eens een andere easy internet @home simkaart in je modem.
Als dit allemaal niet werkt :
Neem zeker contact op met de technische dienst via de Customer service stamleden of via de webcare stamleden.
Je kan ook naar de shop gaan zodat ze je flybox testen. Indien nodig gaan ze deze vervangen.
Totem's zonnegroeten,
Totem