annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Topic gestart op: 26-08-19 17h51

Antwoorden: 36 antwoorden

VeroniqueM
Orange-werknemer

Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Hallo beste Tribers,

Ons 4G netwerk is in ontwikkeling waardoor het vanaf 4 September niet meer mogelijk zal zijn om de Flybox B310 modem met ons netwerk te verbinden.

Wil je je modem blijven gebruiken, moet je voor deze datum wel even een update installeren

Alles wordt duidelijk uitgelegd in onze gedetailleerde online procedure op www.orange.be/nl/updateflybox

 In een paar stappen is het klaar!

Voel je vrij om rooksignalen te sturen naar onze Customer Service team of onze Webcare team als je er nog steeds niet helemaal achter kunt komen.

Véronique M - Orange medewerker

Labels (2)
36 ANTWOORDEN 36
walterBE
Veteraan verkenner

@TomN  

Nee, dat was het niet. Het ging om een bericht dat cronlogisch volgde op dat van alborange.  Op de plek waar ik schrijf dat mijn bericht gewist was.

Ik post het bericht. En dan bewerkte ik het en post ik dat bewerkte bericht. En dan zeer snel daarna kreeg ik bericht dat het was gewist omdat het spam was. Had ik nog niet eerder meegemaakt hier.

Misschien was het een automatisch proces, een script dat automatisch berichten gaat wissen als het 'denkt" dat het spam is. Al bevatte mijn bericht geen enkel element dat een spamfilter zou moeten triggeren.

Nauja, er is nu een reactie van @VeroniqueM  en daarmee hoop dat er spoedig duidelijke informatie gaat komen over hoe die update te doen.

Daar heb ik nog een update over vanuit de praktijk trouwens; 

In Middelkerke werkt de 1ste generatie Huawei Mobistar Flybox bij mijn ouders nog steeds zonder update. (huidige versie firmware is

21.316.01.02.409 )

Ik  was bang dat die misschien nog wel online was maar geen nieuwe sessie zou kunnen opstarten.  Maar ook dat werkt nog. Na reboot kon die vandaag nog steeds verbinden. 

 

Corre
Gewaardeerd verkenner

Ik ga inderdaad nog even wachten op de reactie van VeroniqueM met de link naar de file.

Persoonlijk zou ik ook wel willen weten waarom de update nodig is.

Het is toch een beetje gek om wie weet hoeveel brieven te versturen voor een update die niemand kan uitvoeren.

Wachtend op de link naar de update... 🙂

Corre
Gewaardeerd verkenner

Nog wat extra info.
De eerder vermelde problemen heb ik met een Flybox abonnement met de Huawei B310s-22 4G router/modem.

Een paar maanden nadat ik dit abonnement genomen had voor mijn schoonouders heb ik dit ook genomen voor mijn ouders. Op dat ogenblik werd echter de TPLink Archer MR200 als 4G router/modem meegeleverd.

Dat abonnement heb ik opgezegd en de router werd dus niet meer gebruikt.

Daarom heb ik volgende test gedaan: SIM-kaart die meegeleverd werd met de Huawei B310s-22 (combinatie die niet meer werkt) in de TPLink Archer MR200 gestopt.

En, hoera, het internet werkt dus. Het probleem blijkt dus wel effectief bij de Huawei B310s-22 te liggen.
Hopelijk komt Orange snel met de link naar de juiste update file want de TPLink Archer MR200 gebruik ik liever niet vanwege problemen met de WiFi op 2.4GHz. (De connectie valt geregeld weg op 2.4GHz, Ik heb indertijd 3 routers gewisseld alvorens ik er eentje had die een iets of wat stabiele verbinding maakte met de PC. Geen problemen op 5GHz maar de laptop bij mijn schoonouders kan enkel 2.4 GHz aan.)

Om af te sluiten heb ik de B310s-22 met een netwerkkabel aangesloten op de TPLink Archer MR200 zodat ik nogmaals online kon controleren of er een update was van de B310s-22.

Ik kreeg nog steeds hetzelfde bericht: Je versie is up-to-date.
Niet dus!

Ik wacht dus op de update-file op de Orange website.

Corre

VeroniqueM
Orange-werknemer

Beste klanten,

Het is ons niet gelukt om de update file om onze website te plaatsen.

Wij raden jullie aan om de klantendienst te contacteren en een nieuwe modem aan te vragen.

Mvg


VéroniqueM

walterBE
Veteraan verkenner

Wij raden jullie aan om de klantendienst te contacteren en een nieuwe modem aan te vragen.

@VeroniqueM  Bedankt voor de opvolging. 

Heeft de klantendienst nu een script/instructies over deze situatie? 

Wat zijn de voorwaarden (kostprijs/contractverbintenis) voor het bekomen van een nieuw toestel voor actieve klanten met een 1ste generatie Flybox? 

Leden met de meeste pluimen