annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange SIM kaart in andere modem

Topic gestart op: 13-09-19 15h55

Antwoorden: 8 antwoorden

JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Orange SIM kaart in andere modem

Ik overweeg om een Fritzbox 6820 LTE aan te schaffen, die kan ook overweg met G4 internet en SIM kaartjes. Is dit een optie om mijn orange sim kaart in zo een Fritzbox te stoppen? De kaart is geactiveerd in de Flybox. Het zou puur een kwestie van gebruiksgemak zijn en ook maar 1 stroomverbruiker. Nu staat er een Fritzbox 7490 achter de modem. Het is enkel nog een kwestie van mijn huidige Fritzbox aan de praat te krijgen in combinatie met de Flybox. of gaat de orange sim kaart in een Fritzbox helemaal niet werken?

Op een forum lees ik dit: Ik contacteer hun voor mijn orange verbinding geen CGNAT IP te geven maar een publiek IP adres, dan moet je connecteren op web.pro.be ipv web.res.be en dan werkt alles op andere devices. Gewoon altijd via twitter vragen voor toegang tot de web.pro.be APN, geen problemen mee.

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JackDaniels 

Als ik goed volg is uw situatie de volgende: je hebt een Fritzbox 7490 achter uw FlyBox geschakeld, maar die moet je nog aan de praat krijgen. En eigenlijk zou je beide willen vervangen door één toestel, een Fritzbox 6820 LTE. Correct?

Uw Fritzbox 7490 is zelf een router (van het type ADSL /VDSL), dus je plaatst een router na een router (de FlyBox). De verbinding van de Flybox naar de Fritzbox zou je dus met UTP verwezenlijken op LAN poort 1 (van de Fritzbox), die klaarblijkelijk ook als WAN poort kan dienen. Op zich zou dat moeten werken, maar waarom zou je dat doen? je zit dan met dubbele NAT ...

Of uw sim kaart gaat werken in een Fritzbox? Zou kunnen, maar ik weet het niet. Te vragen aan de technische dienst of uit te testen bij een kennis of vriend die zo een toestel heeft ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Die dubbele NAT kan op zich geen kwaad, ik draai geen servers of zo. Beide toestellen een compleet andere IP range geven zou moeten lukken. De Fritzbox stel ik in als router en de Flybox doet uitsluitend het modem gedeelte voor de internet verbinding. Waarom ik de Fritzbox te allen prijze wil houden? Heel eenvoudig: mijn Fritzbox stuurt mijn Fritz Dect200 schakelklok aan, mijn 2 FritzFon C5 toestellen, mijn Fritz repeater en heel waarschijnlijk binnen afzienbare tijd ook nog eens een Fritz Dect210 schakelklok. En mocht die Fritz 6820 blijken te werken met een Orange sim kaart, dan zou ik mijn huidige Fritz 7490 vervangen door die 6820. Het zou mogelijk zijn maar je kan Orange enkel en alleen via Twitter bereiken om dit te doen. Zie ook mijn oorspronkelijk bericht hierover. De 7490 verbinden met de Flybox bekijk ik dit weekend even. De 7490 moet als IP client ingesteld worden, zonder dat hij een paswoord nodig heeft om de internet verbinding tot stand te brengen. Beide toestellen staan in voor DHCP en de ethernet kabel gaat op de WAN poort van de 7490 (LAN 1). De flybox DHCP server zal de WAN poort van de Fritzbox een IP toewijzen in zijn subnet.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JackDaniels 

In dat geval kan ik maar één ding zeggen: volhouden en trachten de technische dienst via twitter te bereiken. Zou de winkel waar je die Fritzbox wil kopen je geen exemplaar om dit te testen kunnen/willen uitlenen? Een neen heb je reeds, een ja kun je misschien krijgen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Ik ben 1 van de weinigen die geen social media hebben of gebruiken. Geen facebook, geen twitter, geen Instagram... De fritzbox die ik wil kopen is tweedehands voor 200 euro, 1 keer gebruikt. Nieuw kost die 299 euro.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen