Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-02-24 05h29
Antwoorden: 6 antwoorden
Hallo,
Gisteren had ik een hele nare ervaring met Orange. Naar aanleiding van een niet tijdig betaalde factuur zette Orange mijn abonnement stop, zonder enige herinnering of notificatie.
Toen niemand van mijn gezin nog kon bellen keek ik op mijn My Orange app en zag ik dat mijn sim geblokkeerd was. Ik kon de factuur betalen op de app via Wifi (gelukkig), maar mijn simkaart, net als dat van mijn gezin, deblokkeerde niet! Het vereiste twee telefoontjes naar de helpdesk via de teams van het werk van mijn vrouw (want niemand van ons kon nog bellen, ook niet naar Orange helpdesk!!), om het contract te deblokkeren.
Je moet weten dat ik Orange business klant ben dus hiervan ook afhankelijk voor ben voor mijn werk, en op geen enkel moment kreeg ik een herinnering dat er een onbetaalde factuur was vooraleer Orange drastische stappen ondernam.
Ik was tot nu toe tevreden bij Orange, maar zo'n situaties zijn voor mij wel onaanvaardbaar (ik denk zelfs onwettig? Te bekijken). Als Orange denkt dat dit soort gedrag mij tot domiciliëring gaat verleiden, nee hoor. Enkel tot een overstap van provider.
Waar de communicatie fout gegaan is geen idee of wel een verkeerd email adres of een verkeerd gsm nummer of misschien de brief verkeerd gestuurd ( lees door de post in de verkeerde bus gedaan ). Het komt er wel op neer dat iedere provider verplicht is een betaling herinnering te sturen. Ze kunnen je niet zo maar afsluiten. Hier spreek ik niet over Orange alleen het is aan elke provider dit te doen. Een klant dient op de hoogte gebracht te worden. Maar nogmaals waar hier de fout is ingeslopen geen idee dat zul je echt aan Orange zelf moeten navragen.
Je spreekt hier over een hooligan forum maar dat is ook niet zo dat is ook niet bepaald netjes het zo te formuleren. Hier proberen ze elkaar te helpen enkel dit soort situaties is niet mogelijk. Het gaat over bepaalde betalingen die niet gedaan of niet correct gedaan zijn en daar kunnen wij als klant niet veel aan veranderen. Op vlak van support is dit niet mogelijk voor ons om daar een juiste oplossing in te bieden.
Zou ook eens zeker navragen bij Orange hoe lang deze factuur al open staat want bij een niet tijdige betaling mag men niet direct de diensten afsluiten. Dat zal ook geen enkel provider doen natuurlijk enkel als iemand altijd te laat betaald ja dan zullen ze eerder actie ondernemen.
Neen, Josette, ik heb geen herinnering ontvangen, noch een email, noch een sms, noch een brief. Ik heb het nagekeken, geloof me.
En neen, het is niet dat het tijd kost om de diensten te heractiveren, de diensten heractiveerden NIET toen ik mijn factuur betaald had. Ik heb een contractupdate als pdf gekregen toen mijn vriendin voor de tweede keer belde (via de teams van haar werk), daarna zijn de diensten snel opnieuw geheractiveerd.
Ja @Dieter2 waarom, en zeker een business abonnement, kun je je factuur niet op tijd betalen ?
Ze zien de betaling pas de volgende werkdag of die erop. Tenzij je via My Orange betaalt, dan zien ze het vroeger
Wat ik hier altijd lees - niet alleen nu - het is nooit dringend om de factuur te betalen, maar wel om terug geactiveerd te worden.
Orange heeft miljoenen klanten, die allemaal kleine bedragen openstaan. Deze dingen worden automatisch met een computer programma gedaan.
Beste Gregory,
Ik ben het maar gaan opzoeken en zoals ik al aangaf, sinds 1 januari 2018 is een telecomprovider bij wet verplicht een waarschuwing te sturen met een termijn. Dit heeft Orange niet gedaan.
Dus vooraleer je de schuld bij mij gaat leggen, laat mij wel duidelijk zijn dat het Orange is die hier de wet overtreedt, niet ik.
Maar ik zie hier dat dit geen echt supportforum is maar een soort hooliganforum waar niemand weet waarover ze spreken en liever mensen met klachten aanvallen met onwaarheden en vooroordelen dan luisteren en bemiddelen, dus ik neem het wel op met de ombudsdienst.
Danku.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
10 | |
8 | |
4 | |
2 | |
2 |