annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming uitgeschakeld maar toch verbruik!

Topic gestart op: 13-10-19 20h21

Antwoorden: 20 antwoorden

Davyc
Ervaren verkenner

Roaming uitgeschakeld maar toch verbruik!

OPGELOST

Hoi 

check vandaag mijn verbuik via de orange app. Ik weet dat ik een aantal sms had gestuurd. Maar tot mijn grote verwondering zie ik ook data verbruik. Maar heb sinds mijn vertrek roaming uitgeschakeld vermits dit niet betaalbaar is in Turkije. 
het gaat maar over een klein bedrag. Maar toch wat nut heeft het dan dat je het uitschakeld?

iemand nog ervaring mee?

greetz

davy

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Davyc  dan zou ik eens ff contact opnemen met de klantendienst . Dit is ook het enige wat ik er van kon vinden . Vraag eens aan hun wat de reden hiervan is en misschien kunnen zij ook zien waar u de connectie heeft gemaakt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
Queen_Malika
Ervaren verkenner

@Davyc 

Hallo, ik denk dat de apn van mijn mobiele telefoon "orange internet" de eerste dus.

Er zijn 3 mogelijkheden

1. Orange internet (mworld.be)

2. Orange B IMS (ims)

3. Orange MMS (mms.be)

 

 

patrick2
Wijze
Wijze

@Queen_Malika  APN instellingen of te wel : Access Point Name stel je in om bepaalde verbindingen tot stand te kunnen brengen. 

Dus APN mworld.be is voor je mobiele data te kunnen gebruiken

APN mms.be is dat je mms kan versturen naar iemand foto bijvoorbeeld.

IMS APN is ook iets met mobiele data voor LTE . 

 

De APN instellingen veranderen als je van land wisselt. Dus je krijgt dan de APN instellingen van dat land dat gaat automatisch omdat je verbind op het netwerk van dat land. Als die instellingen niet veranderen dan heb je geen service , zie het als je hebt geen verbinding op de mast van dat land dus kan je niet bellen. 

Terug komend op het feit dat je zegt dat je in Frankrijk aangerekend wordt dat klopt niet. Het is namelijk zo dat je geen roaming meer moet betalen dus vanuit Frankrijk bellen naar Spanje kost je niks dat gaat van je totaal bundel af. Ook als je in Frankrijk mobiele data gebruikt dan zal dat van je mobiele data afgaan in je bundel. Bel je vanuit België naar Nederland of Frankrijk dan zal je wel aangerekend worden in roaming kosten. 

Er zijn uitzonderingen op de regel en dat is hier onlangs nog gebeurd. Er is namelijk een post geweest van een klant die toch een grote som moest betalen voor zijn verbruik van mobiele data. Het probleem was namelijk die was in Griekenland maar te dicht aan de Turkse grens. Blijkbaar kon de gsm geen goed ontvangst krijgen van de Griekse masten en is dus verbonden geweest met de Turkse masten en daar door is er roaming aangerekend. Turkije is een andere zone bij Orange en dan wordt je aangerekend. Dus je kan wel op vakantie gaan maar houd gewoon goed in de gaten met welk netwerk je verbonden bent. Als je het niet zeker weet zet je de gsm of de mobiele data uit. 

Hopelijk brengt het iets meer duidelijkheid voor je. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Queen_Malika
Ervaren verkenner

@patrick2 

Hallo, dank voor de uitleg. Dus als ik geen data wil kwijtschelden dan zet ik die gewoon op 1 van die andere 2, handmatig en dan zou er geen gevaar kunnen zijn voor data verbruik.

 

Wat frankrijk betreft, je zegt dat het niet kan, dat zeiden ze ook in de shop. Maar op de factuur stond wel apart data verbruikt buiten belgie, 156 euro.

Het is spijtig, ik heb onlangs alles weggegooid van oude facturen... soit, ik had geen zin om nog een paar keer naar de shop te gaan. Ze geloofden het niet terwijl het er zwart op wit stond. Ze wrongen zich in honderd bochten. Ik wist de juiste datum misschien niet meer... ik had mijn vliegtuigticket. Ik was misschien opgebeld vanuit België, ten eerste, dat zou ook niet mogen en ten tweede er stond duidelijk verbruik mobiele data. En ook in die periode had ik mijn mobiele data niet volledig opgebruikt. Dus moest normaal gezien eerst de data van mijn bundel worden opgebruikt. 

Her is verleden tijd. Maar als ik nog eens ergens buiten België ga, ga ik het nog eens proberen. 

Het is ook daarmee dat, als ik langer ergens verblijf, ik een extra simkaart van het land in mijn telefoon steek. Dan ben ik zeker dat ik geen data verspeel. Voor marokko doe ik het altijd. Voor frankrijk doe ik het enkel als we of ik langer dan een week er ben. Kan 2 simkaarten steken dus is geen zo'n probleem.

Misschien was het omdat dit net veranderd was... een beginnersfoutje...

Ik hou jullie op de hoogte... lol

Grtjs

Mal

patrick2
Wijze
Wijze

@Queen_Malika  laat het verleden rusten het is gebeurd en je kan het niet terug draaien helaas. Nu weet je waar je op kan en moet letten als je naar het buitenland gaat dat zijn gewoon tips die je kan vragen hier of die je hier leest. En is het niet duidelijk dan vraag je het hier gewoon we zullen dan zo goed mogelijk advies geven. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Queen_Malika
Ervaren verkenner

@patrick2 

Voila,...

Mocht het in de toekomst nog gebeuren, dan weet ik waar ik terecht kan. En ja, je kan er toch niets meer aan doen. Maar het was leuk eens mijn hart te luchten...

Veel sterkte nog aan iedereen in deze moeilijke tijden... met hoop op een betere wereld....

Leden met de meeste pluimen