Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-12-19 08h53
Antwoorden: 9 antwoorden
Sinds een paar dagen kan ik geen mails meer versturen met mijn telenet adres via orange flybox via mac mail.
Via 4G hotspot op mijn telefoon lukt dit allemaal wel (is wel van telenet).
Via telenet webmail lukt ook alles perfect.
smtp instellingen zijn niet gewijzigd en heb ik ook nagekeken.
Iemand een idee om dit probleem op te lossen?
@wheeman ik kan uw ip adres controleren of deze op een blacklist staat of uw email adres controleren of deze op een blacklist staat. Ik denk eerder dat uw email adres dan op een blacklist staat en nieuw uw ip adres. U mag altijd een persoonlijk bericht doen of 1 van de twee of allebei te controleren. Hier worden geen ip adressen of prive mail adressen of andere persoonlijke informatie aanvaard in een post dat is namelijk tegen de privacy regels.
Dag Patrick
Dank u voor u hulp.
Het was mijn IP adress die op de blacklist van CBL en spamhaus ZEN terecht was gekomen.
Ik weet ook niet hoe ik daarop ben geraakt, maar ik ben ondertussen al delisted bij deze 2.
Echter sta ik ook nog op de dnsbl. (zie foto)
Enig idee hoe ik ook daar afgeraak? Of als ik er eigenlijk niet moet afgeraken, zie note "important" hieronder van deze site.
Ik ben wel van die 2 blacklist afgehaald, maar ik kan nog steeds geen mails versturen
Important: Only IPs with email servers can be delisted. Our service is intended to operate only within SMTP transactions without user authentication. As all IPs without email server are out of this scope, there will be no harm in these cases. Do not worry if your IP is listed without an email server running at it.
@wheeman hiervoor eens contact opnemen met Telenet om uw email adres weer van de blacklist af te halen. Als het echt specifiek het ip adres is dan de klantendienst van Orange contacteren de 5000 , maar denk eerder dat je email adres op de blacklist staat. Dus bel daar Telenet maar voor en die gaan een dossier maken om u er terug eraf te krijgen.
Het is opgelost.
Mijn IP adress gereset en tis opgelost.
Thanks!
@wheeman schreef:
Het is opgelost.
Mijn IP adress gereset en tis opgelost.
Thanks!
Fijn dat het in orde is en we hebben alweer nuttige info om bij te houden.😊