annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tempo Giga surfen zonder herladen

Topic gestart op: 23-02-23 21h07

Antwoorden: 11 antwoorden

PLE
Aspirant verkenner

Tempo Giga surfen zonder herladen

Kan een Tempo Giga prepaid gebruikt worden om occasioneel te surfen bv. om de menukaart in een restaurant te scannen aan 0,5 € per MB zonder dat er mobiele data expliciet is bijgekocht ?

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Trickie
Veteraan verkenner

@PLE  Ja dat kan zeker, maar dat zou ik ten alle tijden vermijden als ik jou was. Niet alle websites zijn geoptimaliseerd en gewoon surfen naar een online menukaart kan een serieuze hoeveelheid data kosten.

Ik heb dat eens ooit getest in een restaurant waar je online het menu "moest" raadplegen en ook een bestelling doen. (Het ging dus niet op de "normale" manier.) Na het etentje  heb ik eens gekeken hoeveel data ik had verbruikt en toen kwam ik toch op 94 MB. Bij ieder gerecht stond er een (niet geoptimaliseerde) foto van een paar MB. en zo tikt dat snel aan.

In jouw geval zou dat dus 47 € gekost hebben, alleen maar om te kijken wat je zou kunnen eten.

Het zou wel te doen in de eerste maand nadat je 10€ hebt bijgeladen want dan krijg je 3 GB aan data die je binnen de 30 dagen kunt opgebruiken.

Als ik je nog een tip mag geven: als je weinig belt is Jim Mobile de goedkoopste operator want daar kost 1MB 0,01€ (1 cent). In het bovenstaande voorbeeld zou je dus minder dan een euro hebben gespendeerd. Het is alsnog weggegooid geld, maar als het echt niet anders kan (zoals in mijn geval) dan is het nog te doen...

0 pluimen
PLE
Aspirant verkenner

De vraag was of het kan zonder dat Orange nog iets moet activeren.

We stellen immers vast dat het met onze Temp Giga niet mogelijk is om te surfen zonder bij te laden.

In de orange shop werd ons verteld dat de settings van de smartphone correct waren en dat we een andere sim kaart moesten installeren. 

Dat hebben we gedaan, maar het is nog steeds niet mogelijk te surfen zonder expliciet bij te laden.

Na een maand geeft de Tempo Giga dus geen mobiel internet meer.

Dat is vervelend want dan kan je ook niet bijladen als je geen wifi hebt.

Hoe kan ervoor gezorgd worden dat onze Tempo Giga altijd mobiel internet kan hebben ?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat een herlaadkaart (pre-paid) zo werkt, @PLE Je kunt alleen maar gebruiken wat er op staat = vooraf (bij) geladen.

Misschien moet je een abonnement nemen Promo op onze gsm-abonnementen | Orange | Orange België

0 pluimen
PLE
Aspirant verkenner

Je antwoord klopt niet.

De voorwaarden van Tempo Giga geven duidelijk aan dat dat wel moet kunnen.

Bij mij zoon die Temp Giga heeft lukt het inderdaad wel zonder bijladen.

Bij mijn echtgenote die ook Tempo Giga heeft lukt het niet zonder bijladen.

De vraag is dus wat Orange zelf moet activeren opdat het ook bij mijn echtgenote kan zonder bijladen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen