annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Trage 5G

Topic gestart op: 20-11-22 10h37

Antwoorden: 4 antwoorden

Orcram
Aspirant verkenner

Trage 5G

Wij zijn sinds 07/2022 klant bij Orange met vast internet en mobiel internet.

Niet lang nadat ik klant was geworden, zag ik dat ik opeens 5G had op in Gent. Hier was ik erg blij mee, want de snelheden lagen gigantisch hoog. Ik kon games downloaden aan bijna 100mb/s, filmpjes laadde razendsnel en muziek was zo gedownload.

Echter vanaf een paar weken geleden, toen ik weer wat wou downloaden via de 5G, merkte ik dat ik niet eens boven de 15mb/s uitkwam. Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, 5G uit- en ingeschakeld, een hele tijd gewacht, maar tot op de dag van vandaag geraak ik in Gent niet boven de 15mb/s uit, maakt niet uit waar ik sta. Buiten, binnen, op het hoogste verdiep, ...

Nu weken later is dit nog altijd zo. Hoe kan dit? Op 4G haal ik zelfs een hogere snelheid!

Labels (1)
  • 5G

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey,

Het zou goed zijn voor Orange als je dit doorgeeft aan de klantendienst met de locatie waar je verminderde 5G snelheid opmerkt. Zo kunnen ze dit ook doorgeven aan de dienst die hier verantwoordelijk voor is.

Het kan zijn dat 5G nog wispelturig is want zoals Patrick reeds heeft vermeld, kan het zijn dat ze nog volop bezig zijn met de infrastructuur op punt te zetten (wat zeker het geval is!).
Als je merkt dat het te lang duurt kun je je GSM altijd instellen dat hij enkel 4G neemt en geen 5G. Zo kun je toch aan de volle snelheid op 4G verder mobiele data opslurpen 😂.

Persoonlijk in Gent/De Belgische Kust/Wetteren/Malmedy al serieuze snelheden kunnen behalen op 5G (tot 530Mbps via Iphone) en verwacht ook niet dat dit overal zo zal zijn vermits er voor stabiele 5G heel veel extra antennes zullen nodig zijn. Maar laat ze beginnen bij het begin, eerst een stabiel netwerk opbouwen voor 5G en dan snelheden ophogen.


patrick2
Wijze
Wijze

@Orcram 

Het zou kunnen dat ze daar aan het werk zijn om 5G nog beter te maken of er is een probleem ergens waardoor dit niet haalbaar is. Het is dus niet gezegd dat aan jou kant ligt of aan je toestel ergens. Als je de mogelijkheid zou hebben kijk eens met een ander toestel die ook 5G kan ontvangen en daarmee een test doen. Kan dus niet zeggen of je dan ook lage snelheden ontvangt maar daarom die test dan ben je direct zeker of het bij jou ligt of niet. Moest je dan merken dat het weer zo laag is dan kun je dit doorgeven aan Orange zelf dan kunnen ze er wel iets mee doen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Orcram
Aspirant verkenner

@patrick2 

 

Bedankt voor je antwoord! Dat zou inderdaad kunnen, maar dan zijn ze er wel al lang mee bezig! Een collega van mij die ook bij Orange zit en een andere telefoon heeft, ervaart dezelfde problemen. (Ik heb een iPhone, hij een OnePlus). Ook hij zit met 5G aan 15mb/s en met 4G aan meer dan het dubbele. Waar zou ik dit kunnen doorgeven? Gewoon op het nummer 5000?

Nogmaals bedankt! 🙂

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Orcram 

Je kan daar eens proberen idd op de 5000. Waarschijnlijk zullen ze een dossier opmaken en door geven en dan zullen ze het moeten gaan oplossen. 

Dat er werken zijn kan altijd ook hé en ja dat kan lang duren , natuurlijk ligt het er aan wat ze voor werken doen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen