Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-10-24 17h48
Antwoorden: 9 antwoorden
Ik kocht een tp-link m7350 en een data simkaart . Nu kan ik hierop verbinden maar ik heb geen internet....
Waar kan dit aan liggen ?
Hey @Faecon ,
Dit kan om verschillende redenen zijn.
1. Is de datakaart reeds actief? Werkt deze naar behoren? Steek de datakaart anders eens in je GSM om te testen of het effectief werkt.
2. Als de datakaart actief is in een ander toestel, dan is het mogelijk dat de 4G instellingen in je TP-link niet correct zijn. Bij APN moet er mworld.be staan, MCC 206, MNC 10, verificatietype PAP. Hier https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/gsm-en-smartphone/online-instellen kun je de instellingen terug vinden en de uitleg per merk/model telefoon.
3. Indien het gaat over een data abonnement (Easy internet @ home) dan werkt deze enkel en alleen in een mifi router van Orange, namelijk een "Flybox" genaamd. Als het om een data kaart gaan die gelinkt is aan een mobiel abonnement, dan zou dit moeten werken.
Ik weet 100% zeker dat dit werkt in combinatie met dit toestel omdat ik iemand ken die hetzelfde toestel gebruikt op een werf om de camera's van wifi te voorzien.
1. de datakaart in mijn gsm gestoken en dat werkt ( telefoneren kan niet, maar dat zal logisch zijn)
2. ik vind nergens de instelling om de mcc en mnc in te vullen
3. het is een datakaart gelinkt aan mijn abo...
Zou ik met een flybox beter afzijn ?
Hey @Faecon ,
Je kan idd niet bellen met een datakaart. Maar als je de sim in je gsm hebt gestoken en je kon op het internet via 4G dan zou de datakaart moeten actief zijn en dan zou het moeten werken in je mifi router.
Zit er toevallig nog een pincode op je datakaart? Het kan zijn dat je dan moet inloggen op je mifi router om de pin code in te geven. Wat ik meestal doe is de pincode uitschakelen, kun je waarschijnlijk ook wel in de instellingen van je mifi router.
En nee, je zou niet beter af zijn met een Flybox.
Ik heb de kaart eens verstoken en plots blijkt alles te werken. Bedankt voor je tijd !
piincode was al uitgeschakeld, iedereen gaf me dit mee als tip 🙂
Dag @Faecon ,
Super om te horen! Waarschijnlijk was de data nog niet actief. Soms kan dit even duren tot je effectief gebruik kunt maken van de dataverbinding met een datakaartje.
Veel succes alvast!
Gebruiker | Aantal |
---|---|
6 | |
4 | |
4 | |
1 | |
1 |