Mobiel internet
Informatie nodig over mobiel internet? Wil je meer weten over mobiele data? In deze rubriek vind je je antwoorden!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Vrijgave tel nr of chantage ?

Beste Orange,

23/12/19 om 17u is mijn abonnement bij jullie stopgezet en is mijn tel nr overgezet op een prepaid kaart. 30min later ben ik bij Telenet langs geweest om mijn tel nr te laten overzetten naar hun. Ondertussen zijn we 4/01/20 en hebben jullie mijn tel nr nog steeds niet vrijgegeven en kan ik enkel via een prepaid kaart van jullie werken. Hoe dien ik als vader van 3 kinderen waaronder 1 met epilepsie alsook eigenaar van een startende vennootschap te handelen als jullie steeds weigeren om feedback te geven waarom jullie het tel nr niet vrijgeven ? Op 31/12/19 is er door mezelf een klacht tegen jullie neergelegd bij de Ombudsdienst Telecom maar nog steeds weigeren jullie enige vorm van communicatie ? 

Dienen we anno 2020 voor dit issue echt naar een rechtbank te stappen om jullie in gebreke stellen zodat jullie eindelijk jullie plicht gaan vervullen? Bekijk dit bericht aub als een noodkreet van een ex-klant die jarenlang heel tevreden is geweest van jullie diensten maar totaal geen andere weg meer ziet dan jullie op jullie eigen forum in diskrediet te brengen. 

Graag asap oplossing zodat ik eindelijk kan overstappen naar jullie concullega Telenet. 

Groeten

Labels (2)
7 ANTWOORDEN 7
Highlighted
Leidende sjamaan

@GuntherK  hoe vervelend het ook is maar hier op de Tribe gaat Orange er geen antwoord op kunnen geven. Zij lezen dit bericht ook niet enkel de moderatoren maar die zijn er weer enkel om alles in goede banen te leiden. Het klinkt nu heel vervelend maar het beste is dit door de klantendienst te laten bekijken. 

Toch stel ik mijzelf vragen bij het geen wat er gebeurd bij de nummer overdracht. Want u geeft aan dat het abonnement stop gezet is en dat uw gsm nummer op een prepaid kaart is gezet. Ik heb in mijn jaren lange ervaring nog nooit een nummer op prepaid kaart gezet om het zo overgezet te krijgen.Een nummer overdracht duurt wel even ,minimaal 48 uur maar kan ook dus langer zijn , maar niet bijna twee weken. 

Nu is het volgende zeker af te vragen : 

* is het nummer wat door gegeven is juist ?

* is wel de juiste simkaartnummer door gegeven en niet de oude oorspronkelijke simkaartnummer? Want als Telenet een aanvraag doet kan dat perfect het oude simkaartnummer zijn . Die simkaart bestaat inmiddels dus niet meer en krijgt men automatisch een reject op het nummer. 

* zijn de gegevens wel juist door gegeven? Als uw naam Janssen is maar bij Orange staat in het systeem Jansen dus met een S te weinig is er ook al geen overdracht.

* zijn er nog onbetaalde facturen bij Orange want als dat is kan men ook geen overdracht gereed krijgen. ( met onbetaalde facturen bedoel ik dus een achterstand en niet de factuur die nog ontvangen dient te worden )

Mijn vraag is dan waarom staat het op een prepaid kaart en waarom is er niet zo een aanvraag gedaan voor overzetting van het nummer. U had een abonnement zoals u zegt dus dat was ook perfect om te zetten. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Tel nr was eigendom van mijn vorige werkgever en om dit vrij te kunnen geven diende dit op prepaid gezet te worden waarna ik het op mijn persoonlijke naam kon registeren - regels van Orange om tel nr te kunnen vrijgeven aan Telenet 

Reden waarom vrijgave geweigerd wordt, geeft Orange niet dus moeilijk om te achterhalen wat het probleem is.

Op website van Www.crdc.be is duidelijk te zien dat Orange het tel nr niet vrijgegeven heeft maar de reden zeggen ze niet ?!

Highlighted
Gewaardeerde sjamaan

Goedenavond,

andersom gebeurd het ook Telenet heeft de onze toen 

ook tegengehouden bij de overgang. Hoop dat het voor jullie snel oké is. Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U.

Highlighted
Leidende sjamaan

@GuntherK  juist ja maar dat verklaard een heleboel. Het gaat erom dat het dus een nummer is van de oude of huidige werkgever. Daar zitten de regels bij dat de werkgever het moet verklaren dat het vrij gegeven mag worden. Orange luistert heel stipt naar deze regels. Nu weet ik niet of u daar nog werkt of niet maar anders eens overleggen met de werkgever. De ( ex ) werkgever dient dus toestemming te geven dat het vrij gegeven mag worden. Bedrijfs abonnementen zijn altijd 'groep abonnementen' zoals ze dat zeggen. Dat houd in dat deze verzameld zijn in bepaald pakket . 

Ah ja CRDC is geen realtime zicht daar zit een bepaalde vertraging in dus houd daar rekening mee. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Dit is als 1e gebeurd op 23/12 want anders kon Orange nooit het tel nr op mijn persoonlijke naam zetten dus dat is oorzaak zeker niet. 
vandaag bv al 6 keer gebeld naar help desk en daar zetten ze je op wacht om 5min later lijn te verbreken

Highlighted
Leidende sjamaan

@GuntherK  oke dus de belangrijkste stap is al gebeurd.

Dan bel met Telenet en kijk en vraag waarom er een reject is gekomen. De reden ervan is zichtbaar ( ik had deze rechten toch bij Telenet om het te zien want werkte op de business afdeling) moesten ze het niet zien laat ze de backoffice bellen. Er kunnen verschillende redenen staan , ongeldig simkaartnummer , verkeerd klantennummer , verkeerd gsm nummer , openstaande factuur of de moeilijkste , geen echte reden maar wel een reject.

Natuurlijk heb ik met dit soort overdrachten ook al gezien dat het nummer ineens spoorloos is en ergens in de systemen zweeft dan is het aan Orange en Telenet het op te lossen. Maar de situatie die u omschrijft heb ik ook al veel meegemaakt. 

Ja door drukte bij Orange klantendienst heb ik al vaker gelezen dat er ineens geen verbinding meer was maar blijven proberen is het advies. Dit moet oplosbaar zijn. 

Moest u iemand spreken duidelijk zijn met de nummer , de persoonsgegevens , de simkaartnummer. Het kan ook zomaar zijn dat Orange het nummer daadwerkelijk heeft stopgezet en dat ze zeggen dat het op de prepaid kaart staat. Zet er wat beltegoed op en bel eens naar iemand, iemand van uw kinderen bijvoorbeeld. Dat kan ook de reden zijn dat het nummer dus niet actief is. Dus bij een overzetting naar een prepaidkaart dient men een keer te bellen zodat het weer actief is anders dwaalt het bij Orange door hun systeem heen.

Kan wat lang zijn allemaal maar ja het was iets waar ik me dagelijks mee bezig hield dus probeer maar te helpen en de oorzaak duidelijk boven te krijgen en vooral een goede oplossing! 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Grote Wijze
Grote Wijze


@GuntherK  schreef:

Beste Orange,

23/12/19 om 17u is mijn abonnement bij jullie stopgezet en is mijn tel nr overgezet op een prepaid kaart. 30min later ben ik bij Telenet langs geweest om mijn tel nr te laten overzetten naar hun. Ondertussen zijn we 4/01/20 en hebben jullie mijn tel nr nog steeds niet vrijgegeven en kan ik enkel via een prepaid kaart van jullie werken. Hoe dien ik als vader van 3 kinderen waaronder 1 met epilepsie alsook eigenaar van een startende vennootschap te handelen als jullie steeds weigeren om feedback te geven waarom jullie het tel nr niet vrijgeven ? Op 31/12/19 is er door mezelf een klacht tegen jullie neergelegd bij de Ombudsdienst Telecom maar nog steeds weigeren jullie enige vorm van communicatie ? 

Dienen we anno 2020 voor dit issue echt naar een rechtbank te stappen om jullie in gebreke stellen zodat jullie eindelijk jullie plicht gaan vervullen? Bekijk dit bericht aub als een noodkreet van een ex-klant die jarenlang heel tevreden is geweest van jullie diensten maar totaal geen andere weg meer ziet dan jullie op jullie eigen forum in diskrediet te brengen. 

Graag asap oplossing zodat ik eindelijk kan overstappen naar jullie concullega Telenet. 

Groeten


Ugh @GuntherK ,

Totem begrijpt dat het vervelend is dat je je nummer niet kan overdragen :s, jammer genoeg heeft hij de nodige tools niet ter beschikking in zijn tipi.

De beste oplossing om dit in orde te brengen, is de webcare stamleden contacteren via sociale media (Facebook en Twitter). Zo krijg je en feedback hierover. 

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen