annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom onderscheid Piek en Daluren bij Internet Flybox 4G?

Topic gestart op: 04-09-23 16h44

Antwoorden: 4 antwoorden

digiboy40
Leidende verkenner

Waarom onderscheid Piek en Daluren bij Internet Flybox 4G?

OPGELOST

Waarom past Orange nog steeds (de ouderwetse) Piek en Daluren toe bij de Flybox 4G? Waarom niet gewoon 150GB op ieder moment? Bij BASE kan ik bijvoorbeeld toch ook 100 GB krijgen maar dan te gebruiken op ieder moment. Waarom bij Orange dit onderscheid? 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Jup, ook voor vast internet dal en piekuren.

Ik weet nog in den tijd dat ik downloadvolume moest bijkopen bij Telenet omdat ik over mijn limiet zat. Voor er sprake was van streamen moest je alles downloaden en de limieten waren 20GB ofzo.

Tegenwoordig zijn de limieten zo hoog dat een standaard gebruiker er nooit aan zit. Zo is het momenteel max 3TB (3000GB) dat je tijdens de piek mag verbruiken bij zowel Telenet als Orange. Zit je erover, dan ga je overdag op smallband, vertraagde snelheid dus.

Iedere provider adverteerd “onbeperkt” downloadvolume maar onbeperkt is nooit onbeperkt 😅, er is altijd een limiet om misbruik/overbelasting tegen te gaan.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Josette
Wijze
Wijze

@digiboy40  een goedenavond, 

je kan hier het bericht van @Cdt24801 

eens lezen gaan als je wil?

Klik op de blauwe hier.

Succes en fijne avond.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dit is puur om de zendmasten minder te belasten tijdens de piekuren. Dezelfde reden waarom ze werken met dal en piekuren op het vast internet...

Zelf heb ik een Flybox (toestel van Orange) in gebruik met een datakaart gelinkt aan een Go Extreme. 
300Gb te gebruiken wanneer ik wil 😅.

0 pluimen
digiboy40
Leidende verkenner

Ook bij VAST internet piek en daluren? Ben 20 jaar klant geweest bij Telenet voor vast internet heb nog nooit iets gehoord toen van piek en daluren!

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Jup, ook voor vast internet dal en piekuren.

Ik weet nog in den tijd dat ik downloadvolume moest bijkopen bij Telenet omdat ik over mijn limiet zat. Voor er sprake was van streamen moest je alles downloaden en de limieten waren 20GB ofzo.

Tegenwoordig zijn de limieten zo hoog dat een standaard gebruiker er nooit aan zit. Zo is het momenteel max 3TB (3000GB) dat je tijdens de piek mag verbruiken bij zowel Telenet als Orange. Zit je erover, dan ga je overdag op smallband, vertraagde snelheid dus.

Iedere provider adverteerd “onbeperkt” downloadvolume maar onbeperkt is nooit onbeperkt 😅, er is altijd een limiet om misbruik/overbelasting tegen te gaan.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen