Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-01-25 03h24
Antwoorden: 6 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Momenteel gebruikt Orange 5G non-Standalone (NSA).
5G NSA gebruikt 4G en 5G zodat ze hogere snelheden kunnen leveren, maar hierdoor verslechterd de batterij.
5G SA is de echte 5G, hogere snelheden, effectief lagere latency en de batterijduur is eigenlijk beter dan met 4G.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ken niet heel veel van die termen die je gebruikt ben daar niet helemaal in thuis. Maar volgens mij dat 4G voorlopig nog wel wat jaartjes blijven naast het 5G.
Er zijn meer gsm toestellen die geen 5G kunnen ondersteunen dan wel en dan bedoel ik die er in gebruik zijn hé. In de winkels en zo zijn er echt wel nieuwe.
Maar de komende jaren zal er eerst de 3G uit gaan en dan denk ik dat we al weer 10 jaar verder zijn al vorens het 4G uit gaat. Dan is het er naast 5G ook 6G of misschien wel 7G.
Dus ik denk niet dat het naar de SA gaat de komende jaren.
Ken niet heel veel van die termen die je gebruikt ben daar niet helemaal in thuis. Maar volgens mij dat 4G voorlopig nog wel wat jaartjes blijven naast het 5G.
Er zijn meer gsm toestellen die geen 5G kunnen ondersteunen dan wel en dan bedoel ik die er in gebruik zijn hé. In de winkels en zo zijn er echt wel nieuwe.
Maar de komende jaren zal er eerst de 3G uit gaan en dan denk ik dat we al weer 10 jaar verder zijn al vorens het 4G uit gaat. Dan is het er naast 5G ook 6G of misschien wel 7G.
Dus ik denk niet dat het naar de SA gaat de komende jaren.
Volgens het faseplan zal 3G volledig uitgezet worden dit jaar, ook voor Telenet en Px.
In 2026 wilt Proximus Network Slicing aanbieden, maar wilt in het derde kwartaal 2025 dat al aanbieden. Orange gebruikt ook grotendeels het 5G netwerk van Proximus dus ik denk dat ze dat ook snel gaan aanbieden:
https://datanews.knack.be/nieuws/telecom/proximus-wil-vanaf-2026-5g-slicing-commercieel-aanbieden/
Netwerk Slicing is een unieke functie van 5G SA (geen NSA):
Geen zin om dat uit te leggen, maar het zorgt voor het lang verwachte ultra lage latentie en betere batterij dan met 4G of 5G NSA.
Trouwens Px en Orange gebruiken heel veel Nokia apparatuur voor hun RAN en kern en die ondersteunen al 5G SA, dus dit is totaal geen fenomenale investering hoor.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
8 | |
4 | |
3 | |
2 | |
2 |