annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

flybox 4G verminderd in datasnelheid

Topic gestart op: 03-08-20 20h27

Antwoorden: 15 antwoorden

ShephyMoon
Gewaardeerd verkenner

flybox 4G verminderd in datasnelheid

Hallo,

graag wou ik de nodige informatie vragen over het 4G netwerk in moerbeke. Dit betreffende m'n flybox internetbronnetje in huis.

Ik heb deze nu denk ik bijna 2 jaar en ik had vroeger bij deze ontvangstkwaliteit RSRP -72dB RSPQ -5dB een stabiel datasnelheid van ongeveer 70Mbps
Sinds een tijdje had ik de indruk dat dit plots minderde, maar we gingen verhuizen naar een straat verderop in de gemeente en daar zal ik verder wel zien.

Nu we verhuisd zijn zit ik nog even dicht bij de mast, we spreken van een paar honderd meter.
Ik heb hier een ontvangst van -62dB en -3dB
Maar ik heb inderdaad steeds maar snelheden van max 30Mbps, meestal sterk schommelend rond de 26Mbps.

Waarom zijn die datasnelheden plots verlaagd. Dit is nogal zuur te noemen wetende dat het potentieel op 225Mbps zit in ideale omstandigheden. Maar hier degradeert het met de tijd. Ik had vroeger een snelheidsvoordeel ten op zichte van m'n telenet kabel vroeger en nu eigenlijk niet meer.
Is hier in de gemeente de boel gelimiteerd of zo en waarom? Kan er nog iets aan veranderd worden?
Ik wou nog een yagi antenne bouwen voor een nog beter ontvangst, maar duidelijk is er al niets verandering meer met die 10dB winst in ontvangst door enkel te verhuizen.

Ik zit op de zendmast 17873160 in moerbeke zelf, dit met zowel de beide gsm's als met de flybox 4G.

Alvast hartelijk dank voor de info 🙂

mvg !

 
 
 
Labels (1)
15 ANTWOORDEN 15
Tristan2
Rekruut scout

...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ShephyMoon  het beste stuur je deze vraag eens door naar de klantendienst of via Messenger of Twitter. Deze gaan dan je vraag door sturen naar de betrokken diensten en die gaan dan weer bekijken wat ze kunnen verbeteren. Ze zullen je vanzelf terug contacteren als er een antwoord is op je vraag. Het kan zijn dat ze de masten kunnen verhogen ( lees de frequentie kunnen aanpassen of verhogen ). Het kan ook zijn dat het niet mogelijk is maar ook dan zullen ze je dat vertellen. Dus wacht zo ie zo op hun informatie wat ze kunnen doen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


ShephyMoon
Gewaardeerd verkenner

Beste,

Alvast eerst mn dank voor uw reactie, Maar via welke fb pagina kan ik gaan om messenger te gebruiken? Thx

mvg

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@ShephyMoon goedenavond,

je kan hier klikken op de blauwe link.

Succes. 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen